יום שבת, 10 בדצמבר 2016

פסילה מנהלית



מי שרישיונו נפסל בפסילה מנהלית, יכול למצוא עצמו נאבק בשתי חזיתות: משפטית ורפואית. במישור המשפטי – עליו לפעול לביטול הפסילה בדרכים המשפטיות העומדות לרשותו. ואילו, במישור הרפואי – אם הנך מה שמכונה ״עבריין תנועה מוּעד״ משרד הרישוי עשוי לשלוח אותך לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מרב״ד.
 
מה זה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
המכון משמש כפונקציה רפואית של משרד הרישוי, ותפקידו לבדוק נהגים שיש ספק לגבי כשירותם לנהוג ברכב, ובמיוחד רכב ציבורי ורכב משא. המכון בודק גם נהגים שנפסלו פסילה מנהלית, והמכון מצא לנכון לשלוח את הנהג לבדיקת כשירות רפואית / נפשית. נקודת המוצא היא, שמי שנפסל הרבה פעמים פסילה מנהלית, עלול להמציא כנהג שמוּעד לפורענות וכמי שאינו כשיר, באופן זמני או לצמיתות, לנהוג ברכב. כאמור, הדבר חמור שבעתיים אם הנהג הוא נהג רכב ציבורי או רכב משא.

מה עושים במקרה של פסילה מנהלית?
ובכן, אם נפסלת פסילה מנהלית, ונשלחת למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, כדאי שתפנה לייעוץ משפטי לפני הבדיקה. זאת מכיוון שייעוץ מוקדם עשוי להניב החלטה שלא תפגע כלל בנהג, או תרכך מאוד את ההחלטה נגדו. המכון מוסמך לתת המלצות לפסילה זמנית או צמיתה של רשיון הנהיגה. בכל מקרה יש לנהג זכות ערר תוך 30 יום לועדת ערר של משרד התחבורה, ואם הערר לא עזר – ניתן להגיש ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי תוך 10 ימים.

לא רק בשל פסילה מנהלית
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בודק גם נהגים שלאו דווקא עברו עבירות תנועה ונפסל רישיונם, אלא כל נהג שבשל מצבו הגופני או הבריאותי צריך להיבדק כדי להמשיך (או להתחיל) לנהוג ברכב. למשל: החולים במחלה כרונית קשה או בעלי מוגבלויות פיזיות מסוגים שונים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה