יום שבת, 24 בספטמבר 2016

עניים



סיוע לאוכלוסיות חלשות מסייע לכולנו
האוכלוסייה החלשה בישראל מונה מאות אלפי אנשים. אנשים אלו חיים בתנאים קשים מאוד, עם מקרר ריק ממזון, עיקול בחשבונות החשמל והמים, אפשרות מוגבלת ביותר למימון הוצאות בריאות וחוסר יכולת לתת חינוך ראוי לילדים. אנשים עניים צריכים לגרום לכולנו לרצות לעשות שינוי, כיוון שכל שינוי קטן בחייהם יכול להשפיע משמעותית על המצב במדינה. שיפור תנאיהם של העניים מאפשר להם להגיע לתפקידים טובים במשק ולשפר את המצב הכלכלי בישראל. מבחינה חברתית, השוויון שלהם גורם לחברה שלנו להיות מקבלת וסובלנית יותר. אם כולנו נסייע מעט לאוכלוסייה הענייה, ניצור פה מקום טוב יותר.




באילו אמצעים מתבטא הסיוע לאוכלוסיות חלשות?
יש ככמה מישורים בהם פועל הסיוע לאנשים עניים. המישור המרכזי הוא סיוע כלכלי, אשר יכול לאפשר לאנשים שנמצאים מתחת לקו העוני לממן לעצמם מזון, תרופות ולעתים גם חינוך טוב יותר. עם זאת, חשוב לתת לפעמים את החכה ולא ישירות את הדג, לכן משאבים רבים של המדינה ושל עמותות מוקצים להשקעה בחינוך. השקעה טובה בחינוך מאפשרת לילדים לרכוש השכלה איכותית בתחומי הלימוד וגם בתחומים אחרים כמו ספורט, דבר שיכול להביא אנשים עם פוטנציאל גבוה להגיע רחוק. הסיוע מגיע גם באמצעות מתן הכוונה מקצועית ותעסוקתית שיכולה לאפשר לאנשים לעבוד בצורה שתיתן להם שכר שיספיק לגידול המשפחה בכבוד.

איך אפשר לעזור?
העזרה לאנשים עניים יכולה להתקבל בשלל דרכים. ניתן לתת תרומה כספית באמצעים שונים, ביניהם מתן תרומה דרך אתרי אינטרנט של עמותות, תרומה כספית בימי התרמה גדולים, תרומה בהוראת קבע ועוד. מבחינה התנדבותית יש אופציות רבות שיכולות להתאים לכל אחד, החל ממתן שיעורים פרטיים דרך עמותות, דרך איסוף מוצרי מזון ועד להשתתפות בפרויקטים ליצירת מרחבים ציבוריים ופרטיים איכותיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה