יום חמישי, 29 בדצמבר 2016

תיק מפעל



כל גוף ומוסד חייבים להיערך למצבי חירום שונים, בכפוף להנחיות מדיניות שונות
מצבי חירום במוסדות וגופים שונים עלולים להשפיע על בטיחות העובדים של אותו מוסד, בטיחות האנשים אשר עובדים בשיתוף עם מוסד זה או מקבלים ממנו שירות וכמובן פעילותו השוטפת של המוסד. לאור האמור, נקבעו חוקים שונים במדינה בנוגע לנהלי החירום של מוסדות מסוגים שונים, אשר נועדו בכדי להבטיח פגיעה מינימאלית מכל סוג בשעת חירום במוסדות אלו. אחד מהחוקים הללו נוגע לתיק מפעל, אשר אינו נדרש על ידי כל מוסד אולם חשוב להכיר את תוכנו והדרישה שלו בחוק.

תיק מפעל רלוונטי רק למפעלים או עסקים בהם נעשה שימוש בחומרים מסוכנים

כאמור, לא כל מוסד או מפעל חייבים בתיק מפעל על פי החוק לרישוי עסקים, אולם מפעלים בהם נעשה שימוש בחומרים מסוכנים חייבים להציג תיק מפעל בטרם קבלת רישיון עיסוק ותחילת פעילות שוטפת במפעל. תיק זה נועד בכדי לצמצם את הנזקים האפשריים מהחומרים המסוכנים בהם נעשה שימוש במפעל לעובדים, סביבה או אנשים אחרים בשעת חירום, והוא מסביר את נהלי החירום אחריהם יש לעקוב בשעת חירום אמיתית בכדי להבטיח צמצום נזק זה.


את תיק המפעל חייב להכין מומחה בטיחות אש מוסמך

 
תיק מפעל תקין הינו תיקן הכולל מידע חיוני להתמודדות עם מצבי חירום מסוגים שונים בהתאם לתקנות המשרד להגנת הסביבה ופיקוד העורף. תיק זה עובר שינויים מידי שנה בכדי להתאים לתקנות החדשות, וכן בכדי להתאים לשינויים שונים המתבצעים במפעל עצמו. בשל מורכבות כתיבת תיק כזה כראוי, רק מומחה בטיחות אש מוסמך יכול לכתוב אותו, כאשר הוא לוקח בחשבון את כלל התקנות הנדרשות וכל הערכת סיכונים, הגדרת נהלי חירום וקביעת נהלי פעולה בעת מצבי אמת.

יום רביעי, 21 בדצמבר 2016

בריכות לגינה



איך מתמודדים עם החום הזה?
בקיץ הישראלי צריך להתקרר איכשהו. אחרי שמתלבשים בהתאם למזג האוויר, ומנסים כמה שפחות לזוז ולייצר חום, צריך עוד משהו שייתן מרגוע לגוף הרותח. בריכות לגינה הן פתרון מעולה בדיוק לכך, במקום להיכנס למקלחת ולעמוד מתחת למים קפואים, עדיף לצאת החוצה לגינה, ולשבת עם חברים בקור המרענן של הבריכה.




לא לעשירים בלבד
יש שיחשבו שבריכות לגינה הן מותרות שרק מעטים יכולים להרשות לעצמם, אבל כיום הדבר לא חייב להיות נכון. ישנו מבחר גדול של סוגי בריכות, בגדלים משתנים ומחומרים שונים, כך שניתן לבחור את הבריכה המתאימה לתקציב ולצרכים של כל אחד. ההשקעה הגדולה ביותר היא כמובן בריכות בנויות, אשר הרכבתן כוללת שיפוץ נרחב של הגינה, אך בריכות אלה הן גם היפות והעמידות ביותר. מצד שני, ניתן תמיד להעמיד בריכות לגינה מעל גובה הקרקע, על הדשא או הרצפה. בריכות אלה מגיעות בגדלים ובצבעים שונים, בצורות שונות, וניתן אף לרכוש בריכות לגינה שניתן לקפל בסוף הקיץ על מנת לשמור עליהן ולחסוך במקום בגינה. הבחירה היא כמובן בהתאם לתקציב שנקבע, לגודל השטח ברשותכם, במספר האנשים הצפוי בבריכה ועוד גורמים רבים. ברגע שמחליטים איזה סוג בריכה מתאימה לכם, אפשר להתקין אותה במהירות, וליהנות מכוס לימונדה קרה עם חברים.

השקעה לטווח ארוך
מזג האוויר מתחמם משנה לשנה, ולא נראה שבשנים הקרובות הדבר עומד להשתנות. לכן ניתן להשקיע בבטחה בבריכות לגינה, עם המים הקרים, הנעימים והמרעננים, ולהאמין שנוכל להפיק ממנו תועלת לא רק בקיץ הזה, אלא גם בקיץ הבא, וגם שנים אחרי זה. אם יש לכם גינה, אם אתם סובלים מהחום הישראלי, או סתם אם בא לכם להתפנק – תנסו את זה, לא תתאכזבו.

קורס gmat



מבחן gmat – מבחן הקבלה לתואר שני במנהל עסקים
כדי להתקבל לתואר שני במנהל עסקים (MBA) בארץ או בחו"ל, עליכם להציג ציון אשר עובר את רף הקבלה במבחן gmat. מבחן gmat (Graduate Management Admission Test) נועד למיין ולסנן את המועמדים המתאימים ביותר, בהתבסס על הערכת יכולותיהם במגוון תחומים. בתוך כך, מעריך המבחן יכולות אנליטיות וכמותיות, יכולות מיון נתונים וביצוע אינטגרציה של מידע, חשיבה חדה וביקורתית, וכן שליטה בשפה האנגלית ברמה גבוהה. קורס gmat יכין אתכם לכל ארבעת חלקי המבחן - כתיבה, חשיבה משולבת, חלק כמותי וחלק מילולי. 




מדוע מומלץ להרשם לקורס הכנה למבחן ה-gmat?
קורס gmat יכין אתכם בצורה הטובהביותר לקראת מבחן ה-gmat. אמנם ניתן לגשת למבחן מספר פעמים בשנה, אולם ברור לכל כי עדיף להצליח כבר בניסיון הראשון. קורס gmat כולל את כלל הנושאים וסוגי הבעיות אותם תדרשו להכיר בטרם תיגשו למבחן, ומבטיח כי תתרגלו כמות גדולה במיוחד של חומרים עדכניים. צוות המורים של הקורס ילווה אתכם לכל אורך הדרך, ויהיה זמין לכל שאלה או הבהרה אליה תזדקקו. 

מספר טיפים להכנה מיטבית לקראת מבחן ה-gmat
מהרגע שהחלטתם שברצונכם להרשם לתואר שני במנהל עסקים, אין טעם לחכות עוד. הירשמו עוד היום לקורס הכנה למבחן ה-gmat כדי לאפשר לעצמכם כמה שיותר מרווח זמן לתרגול החומרים. קורס gmat מקצועי הנו כזה אשר מועבר במכון הפעיל שנים ארוכות בתחום ובעל המלצות מסטודנטים רבים. הירשמו אל מכון הקרוב למקום המגורים או העבודה שלכם, ורק אל אחד כזה אשר השיעורים שבו מסתדרים עם הלו"ז הצפוף שלכם. רק כך תוכלו להבטיח לעצמם שגרת לימודים נוחה ונעימה שתביא לידי ביטוי את יכולות החשיבה שלכם במיטבן.



מילוי שיער


נפח השיער משפיע משמעותית על מראנו ועל הרושם שאנו יוצרים
כיום ההתעסקות במראה ובאסתטיקה הינה חלק משגרת היומיום של רוב האוכלוסייה, כאשר ישנו טיפול והתייחסות בכל חלקי הגוף המשפיעים על מראנו. בין החלקים החשובים ביותר ובעל ההשפעה המשמעותית ביותר על מראנו ישנו כמובן השיער, שאינו מספיק שיהיה רק בריא ויפה, אלא חייב להיות גם מלא ובעל נפח בכדי ליצור רושם טוב ומראה מושך. מראה שיער דליל יוצר רושם זקן ומוזנח הן אצל גברים והן אצל נשים, ולכן כיום אנו יכולים למצוא מגוון רחב של טיפולי מילוי שיער אשר נותנים מענה לשני המינים בתחום זה ומאפשרים כמעט לכל אחד ליהנות ממראה שיער מלא ובריא יותר.  




הטיפולים השונים נבדלים זה מזה בפרמטרים רבים אשר יש לשקול בטרם בחירת טיפול
כאמור, ישנם טיפולי מילוי שיער רבים המוצעים כיום בשוק לאלו אשר מעוניינים לקבל מראה שיער בריא ומלא יותר. הטיפולים השונים נבדלים בפרמטרים רבים, אשר משפיעים על התוצאה הסופית ועל משך יעילות הטיפול, כאשר שני הפרמטרים החשובים ביותר הינם משך זמן הטיפול וסוג השיער בו עושים שימוש. ברוב הטיפולים ניתן לבחור בין שימוש בשיער טבעי לבין שימוש בשיער סינתטי, כאשר לכל סוג שיער מוצעות גם כמה אפשרויות באיכויות שונות. היות וכל סוג תוספת יוביל לתוצאה סופית שונה, מומלץ להתייעץ עם ספר מומחה בכדי לבחור את התוספות המתאימות ביותר עבורנו. 

למרות ההבדלים בטיפולים, כל טיפולי מילוי השיער מחייבים שימוש בשיער טבעי
השיער הטבעי שלנו הינו חלק בלתי נפרד מכלל טיפולי מילוי שיער, כאשר בטיפולים מסוימים עושים בו שימוש לשם הסתרת חיבורי תוספות השיער בעוד בטיפולים אחרים מחזקים באמצעותו את החיבור של תוספות אלו לראשנו, ולכן במצבי התקרחות קשים יש לבצע פעולות אחרות שאינן כוללות חיבור תוספות לראש.

כיצד עובד ממיר קטליטי?



ממיר קטליטי הוא חלק במערכת הפליטה של כלי הרכב, בעזרת תגובה כימית המתרחשת בממיר, פחמן חד-חמצני, פחמימנים ותחמוצות חנקן מנוטרלים לאדי מים. בעזרת כך זיהום האוויר מופחת משמעותית. ממיר קטליטי מורכב בין סעפת הפליטה לדוד העמעם המרכזי, בכלי רכב חדשים הממיר בדר"כ יהיה ממקום קרוב ככל הניתן למנוע, הסיבה לכך שהממיר הקטליטי עובד  כאשר הוא מגיע לחום מסוים ככל שהוא יותר קרוב למנוע כך הוא מתחיל לעבוד מהר יותר. הוא בנוי מדוד מתכת המכיל בתוכו מבנה קרמי אשר מצופה בזרזים שונים. הממיר עובד רק עם דלק נטול עופרת ( העופרת הורסת את הממיר).



התועלת לאיכות הסביבה
כאמור ממיר קטליטי נועד להפחית את זיהוםהאוויר, רכב ללא ממיר קטליטי מזהם פי עשרה יותר את האוויר. כל רכב משנת ייצור 1994 ומעלה מחויב בהתקנת הממיר. כתוצאה מכך הופחת השימוש בדלק עם עופרת, הגורם העיקרי לזיהום האוויר. מאז הוצאת החוק המחייב התקנת ממיר קטליטי בכלי רכב הפחתת זיהום האוויר בארץ מוערכת בכ-60 אחוזים.

החלפת ממיר קטליטי
במידה והממיר שלכם אינו עובד כראוי כדאי לכם להחליף את הממיר, פעמים רבות משתלם יותר להחליף את הממיר מאשר לתקן אותו. לא כל ממיר מתאים לכל כלי רכב. לכן בראש ובראשונה בדקו איזה ממיר מתקינים לכם ושהוא מתאים לרכב. אי התאמה בין הממיר לכלי הרכב יכולה לגרום לתקלות חמורות במנוע ולזיהום אוויר גבוה מאוד. מחיר הממיר יהיה תלוי גם  בסוג הרכב שלכם. במקרה של ממיר קטליטי רצוי לא להתפתות ולקנות ממיר משומש, ממיר קטליטי מקולקל עלול לפגוע במנוע כלי הרכב בצורה בלתי הפיכה, לכן עשו תחקיר מעמיק לפני החלפת הממיר.
.