יום שלישי, 31 במרץ 2015

קופת חולים לאומית זימון תורים



טיפים ליצירת קשר עם מוקד זימון התורים של קופת חולים לאומית
נציגי מוקד זימון התורים של קופת חולים לאומית יכולים להעמיד לרשות הלקוח פתרונות כמעט לכל בעיה. יחד עם זאת, לא כל הלקוחות נערכים בצורה נכונה ליצירת קשר עם המחלקה. יש כמה טיפים עליהם כדאי להקפיד לטובת ניצול יעיל וטוב יותר של זמן ההמתנה. הטיפ הראשון הוא לאסוף את כל הפרטים האישיים והמידע הדרוש. לא מומלץ לחכות עד שנציגי מוקד זימון התורים של קופת חולים לאומית עונים לטלפון. חשוב לארגן בצורה מסודרת את הפרטים האישיים ולהתמקד במספר כרטיס אשראי, סניפים ושמות פוטנציאליים של רופאים.

 טיפ נוסף הוא לנצל את המידע של נציגי מוקד זימון התורים של קופת חולים לאומית. מי שלא מקבל את האינפורמציה הרצויה לזימון תורים דרך אתר האינטרנט של לאומית יכול ליצור קשר טלפוני. בקשר טלפוני הנציגים זמינים עבור הלקוח בכל שאלה. הם יכולים לעזור לו להשיג מידע רלוונטי על תורים פנויים, לבדוק כתובות של סניפים או מוקדי רפואה דחופה ולברר גם על תשלומים וזכויות המגיעות לו מתוקף החוק.

למידע נוסף לחץ כאן - קופת חולים לאומית זימון תורים
 
מתי כדאי להתקשר על מנת לזמן תור במהירות וביעילות?
מבחינת שעות מומלצות עבור התקשרות טלפונית עם מוקד זימון התורים של קופת חולים לאומית, רצוי להתמקד בשעות הבוקר או הערב. הלחץ העיקרי על המחלקה הוא בשעות הצהריים וזאת בגלל הרגלי העבודה והלימודים. במילים אחרות, הורים לילדים מתקשרים בדרך כלל בצהריים על מנת לזמן תורים. בשעות הבוקר המוקדמות קל יותר לתאם זימון תורים וליצור קשר עם נציגי המחלקה.

לסיכום, אין להקל ראש בחשיבות של מחלקת זימון התורים של קופת חולים לאומית. כדאי להיערך מראש ליצירת קשר עם המחלקה ולנצל את היתרונות שלה על הצד הטוב ביותר ללקוח.

יום ראשון, 29 במרץ 2015

תאונות עבודה



קבלת קצבה לאחר תאונות עבודה

תאונות עבודה מזכות את מבוטחי המוסד לביטוח לאומי בגמלאות נפגעי עבודה. תאונות אלו הן סוג מסוים של פגיעה בעבודה ועל פי החוק הן עשויות להיערך תוך כדי ועקב עבודה, לרבות בדרך אליה וממנה. יש שורה ארוכה של נסיבות המגדירות מהן תאונות עבודה או מחלות מקצוע והן מזכות את המבוטחים בפיצוי. יחד עם זאת, מעניין לא פחות לבדוק מי המבוטחים בביטוח נפגעי עבודה. רק מבוטחים אלו זכאים על פי החוק לקבל את הפיצוי וזאת ללא קשר לנסיבות בהן אירעה התאונה.

תאונות עבודה

המבוטחים העיקריים של המוסד לביטוח לאומי הם עובד שכיר ועובד עצמאי. בקטגוריה של עובד שכיר החריגים הם שוטר, סוהר ועובד שירותי הביטחון השייכים למוסד הביטחון. מנגד, עובד עצמאי זכאי לפיצוי בגין תאונות עבודה רק אם הוא רשום במוסד לביטוח לאומי. בנוסף, הזכאות ניתנת לכל מבוטח שנמצא בהכשרה מקצועית או בשיקום מקצועי במקום שאושר על פי תקנות הביטוח הלאומי. 

החשיבות של ביטוח במוסד לביטוח לאומי

מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה הזכאים לקבלת גמלה הם גם מי שמתאמן לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום. מבוטחים אחרים הם אסיר, עציר או חוסה במעון על פי חוק הנוער, העובדים בעבודה שאינה שייכת לשירותים הרגילים של המקום בו הם נמצאים. לבסוף מבוטחים כל מי ששכרו נקבע על פי החוק – כגון חברי כנסת או עובדי ציבור. 

המשותף לכל האנשים הזכאים לקבלת מלגה בעקבות תאונות עבודה הוא הביטוח. זכאות זו מחדדת את החשיבות של ביטוח במוסד לביטוח לאומי. מבוטחים שאינם מקפידים על תשלום הביטוח החודשי עלולים להיוותר ללא זכאות לפיצוי גם לאחר תאונות עבודה קשות. לכן כדאי להקפיד על תשלומי הביטוח ולעמוד בהוראות החוק.

סוכרת ביטוח לאומי



זכויות סוכרת ביטוח לאומי לילדים

גמלת נכה ניתנת לילדים עם סוכרת העומדים בקריטריונים שנקבעו על ידי המוסד לביטוח לאומי. זכויות סוכרת ביטוח לאומי לילדים ניתנות עד גיל 18. מגיל 18 והלאה יכולים החולים להגיש תביעה נוספת ולקבל גמלת נכות.
גמלת ילד נכה בגובה 50% ניתנת רק לילדים הנמצאים במהלך השנה הראשונה מאז פרצה המחלה. 

סוכרת ביטוח לאומי
תנאי נוסף קובע כי זכויות סוכרת ביטוח לאומי ניתנות עד שהילד מגיע לגיל בו הוא יכול להסביר באופן מילולי את השינויים ברמת הסוכר בדם. בנוסף, גמלת ילד נכה ניתנת לילד שסובל מחוסר איזון במערכת המטבולית או ממצבי היפו בלתי מודעים.

מהו טופס לגמלת ילד נכה?

מבחינת הורים לילדים עם סוכרת נעורים, תהליך מימוש זכויות סוכרת ביטוח לאומי לילדים מחייב הגשת בקשה באופן מסודר. על ההורים לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש בקשה המבוססת על "טופס לגמלת ילד נכה".
הגמלה ניתנת באופן רטרואקטיבי מהיום בו הוגשה התביעה ויש לצרף אליה ארבעה סוגים של מסמכים. הסוג הראשון כולל מסמכים רפואיים אודות מצבו הבריאותי של הילד, הסוג השני כולל מסמכים רפואיים אודות בעיות בריאותיות נוספות מלבד הסוכרת והסוג השלישי כולל אישור המוכיח כי הילד נמצא במסגרת חינוכית. הסוג הרביעי מצורף רק במידת הצורך והוא כולל מסמכים פסיכולוגיים-סוציאליים.

הגשת בקשה למימוש זכויות סוכרת בביטוח לאומי

התנהלות מול המוסד לביטוח לאומי עלולה להיות ארוכה ומתסכלת. בכל הנוגע להגשת בקשה לצורך מימוש זכויות הילד, ההורים יכולים להתייעץ עם עורך דין ועם שורה ארוכה של אנשי מקצוע נוספים. 

התייעצות מן הסוג הזה חוסכת עוגמת נפש ומקצרת את תהליך הטיפול. התייעצות עם עורך דין גם נדרשת במקרה של צורך בהגשת ערעור על החלטת ועדה רפואית.

פטור ממס הכנסה



פטור ממס הכנסה לנכים ועיוורים 

רשות המיסים מאפשרת קבלת פטור ממס הכנסה לנכים ועיוורים. לפי אחד מסעיפי החוק, הפטור ניתן עבור הכנסות של עיוור, נכה בשיעור 100%, נכה בשיעור של 90% מפגיעה באיברים ונכה שנקבעה לו נכות צמיתה בשיעור של 89%. את האחוזים מחשבים בחישוב מיוחד ועל פי קריטריונים מוגדרים מראש. פטור ממס הכנסה לנכים ועיוורים חוסך הוצאות של מאות שקלים בשנה והוא משמעותי עבור שמירה על רמת חיים גבוהה בקרב בעלי מוגבלויות. יחד עם זאת, הפטור חל על נכות רפואית בלבד ולא על נכות תפקודית.

נכים ועיוורים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה רק אם תקופת הנכות הכוללת שלהם עולה על 184 יום, עד לתקרת ההכנסה המתעדכנת מדי שנה. מעל תקרה זו אין אפשרות לקבל פטור מלא או חלקי. התקרה שונה במידה ומדובר על הכנסה מיגיעה אישית כמו משכורת, או הכנסה מיגיעה שאינה אישית כגון ריבית, שכר דירה וכדומה.

פטור ממס הכנסה

פגישה עם ועדה רפואית לצורך קבלת הפטור

נכים או עיוורים צריכים להגיש טפסים ולתאם פגישה מול ועדה רפואית כדי לקבל פטור ממס הכנסה. עליהם למלא טופס בקשה לפטור ממס וטופס ויתור סודיות במקביל לתשלום אגרה למוסד לביטוח לאומי. המוסד אינו מקבל בקשות לזימון לועדה רפואית לצרכי פטור ממס הכנסה ללא טפסי הפניה מרשות המיסים. את הטפסים ניתן להשיג באתר האינטרנט של רשות המיסים או באחד מהסניפים האיזוריים להם שייך המבקש.

עבור הוועדה הרפואית יש להצטייד בתעודת זהות. לא ניתן לקבל מידע על החלטות הועדה בטלפון וזאת מטעמי סודיות, אלא רק לפנות לסניף הביטוח הלאומי המטפל בתהליך. לאחר ההחלטה קיימת אפשרות להגשת ערעור או לבקש דיון בליקויים רפואיים שלא הועלו בדרג הראשון.

יום שני, 23 במרץ 2015

ביטוח לאומי טלפון



יתרונות וחסרונות של שירותי ביטוח לאומי בטלפון
מבחינת המוסד לביטוח לאומי טלפון הוא אמצעי התקשרות לגיטימי ופופולארי. מצד שני, עבור הלקוחות לא תמיד מדובר על פתרון יעיל. השאלה היא מה היתרונות והחסרונות של שירותי ביטוח לאומי בטלפון. מבחינת יתרונות, יש לציין כי שיחה טלפונית מול נציגי המוסד לביטוח לאומי היא לעיתים קרובות הדרך המהירה ביותר לקבל מידע. שיחה טלפונית מאפשרת למבוטחי המוסד לשמוע פרטים חדשים, להעלות שאלות ולהגיב בזמן אמת על בעיות או תקלות בלתי צפויות.

יתרון נוסף של שירות טלפוני הניתן על ידי נציגי המוסד לביטוח לאומי הוא הדינאמיות. מי שפונה אל המוסד לביטוח לאומי לא תמיד יודע לאיזו מחלקה הוא שייך. המוסד לביטוח לאומי נדרש להתמודד עם שורה ארוכה של מבוטחים בגילאים ובמצבים סוציו-דמוגרפיים שונים. מבחינת ביטוח לאומי טלפון הוא אמצעי נוח לבירור מידע וסינון בין מבוטחים.

זמינות מוגבלת והמתנה ארוכה
ברשימת החסרונות של שירותי ביטוח לאומי בטלפון ניתן לציין את הזמינות המוגבלת. כמו מוקדי שירות לקוחות אחרים, גם במוסד לביטוח לאומי לא זמינים עבור הלקוח במשך 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע. לקוח המעוניין ליצור קשר טלפוני עם נציגי המוסד צריך לברר מראש על שעות הפעילות. עליו להיערך מראש ולפנות זמן ליצירת קשר טלפוני מן הסוג הזה.
עוד חיסרון שכדאי להזכיר בא לידי ביטוי בהמתנה ארוכה. אמנם לא תמיד יש צורך בהמתנה של דקות ארוכות לצורך יצירת קשר טלפוני עם נציגי המוסד, אך לרוב מדובר על בזבוז זמן. את בזבוז הזמן הזה מונעים באמצעות שליחת מייל או פקס. אלטרנטיבות אלו בהחלט מציבות תחרות ליתרונות של שירותי ביטוח לאומי בטלפון, וסביר שבעתיד נשתמש בהן יותר מאשר בעבר.