יום ראשון, 29 ביולי 2012

סקי

קר בחוץ וחם בלב – חופשת סקי יכולה להיות רומנטית
חופשת סקי רומנטית יכולה להכניס בקלות קצת אש וחום ליחסים, גם בלילות החורף הקרים. היום, כבר לא צריך להתארגן חודשים מראש לקראת חופשת סקי שכזו, וכל מה שצריך זו החלטה אחת פשוטה על המקום הנכון לכם, מגלשיים מתאימים והרבה מצב רוח טוב. חופשת סקי רומנטית היא אחת הדרכים הטובות ביותר לחיזוק הקשר הזוגי ביניכם לבין בן או בת הזוג שלכם, והיא מבטיחה לכם אווירה של אהבה בכל רגע ורגע והרבה כיף.

הכל כלול, גם הרומנטיקה

כאמור, חופשת סקי מתחילה קודם כל בבחירה של אתר כלשהו, באירופה או בארצות הברית. אתרים אלו מציעים חופשות בהן הכל כלול – מסלולי הגלישה פתוחים עבור כל זוג, בין אם הוא גולש בפעם הראשונה או בפעם המאה, מדריכים מנוסים מלווים את הנופשים ומלמדים אותם סקי מקצועי ונכון מהו והמלונות הקטנים והגדולים המפוזרים באתרים השונים מאפשרים לבחור בין דרגות שונות של לינה.


שלג, יין טוב ושוקולד איכותי

בין המדינות הבולטות לחופשת סקי נמצאות איטליה ושוויץ, שמציעות לא רק חופשה יוקרתית ואיכותית באתרים ותיקים אלא גם אטרקציות תיירותיות המפוזרות לאורך רכס האלפים וכוללות יקבים קטנים, מסעדות המגישות מאכלים אותנטים, חנויות יין ושוקולד, כפרים קטנים ועוד אטרקציות רבות שניתן לטייל בהן כשהגלישה הופכת מעייפת ומתחשק לברוח קצת ממסלולי הסקי. ארץ נוספת היא אוסטריה המציעה אינספור אתרי סקי הממוקמים ליד כפרים קטנים ובהם מלונות יוקרתיים המציעים חדרים מפנקים והרבה מאד אטרקציות מפנקות.

טיפים לחופשה מושלמת

הנה כמה טיפים לחופשת סקי רומנטית מושלמת: זכרו לפנות זמן לביקורים בערים ובכפרים שבאיזור אתר הסקי וצאו לטיולים קצרים גם בהרים שמסביב, שמהווים רקע מושלם לרגע רומנטי משלכם. בנוסף, מצאו מקומות שמאפשרים להתרחק מרעש, מריכוז של אנשים ומכל הסחת דעת אחרת ובחרו לכם בקתה או מלון צדדי ושקט, שיאפשר אינטימיות אמיתית. לבסוף, תתענגו על היינות, המאכלים האותנטיים וגם על כוס השוקו החמה או הקפה האיכותי שמוצעים בבתי הקפה, כל אלה ישאירו אתכם עם טעם של עוד. 

יום חמישי, 12 ביולי 2012

זכיינות


האם כדאי להפוך את העסק הפרטי שלכם לעסק זכיינות?
הקמתם עסק בתחום מסויים והדבר מצליח לכם מאד. אתם חשים כי אתם על הסוס ומעונינים להרחיב את העסק לעוד סניפים. השאלה שעולה היא האם להקים את ההרחבה בצורת זכיינות או בצורת בעלות ישירה. לא לכל עסק מתאים לצאת לדרך באופן זכייני ויש עסקים שזה מאד מתאים. איך לדעת, או מה עושים?
ייתרונות שיטת הזכיינות
ידוע כי פיתוח עסקי בשיטת זכיינות מאפשר התרחבות מהירה לעסק. גם בימי משבר כלכלי ניתן להגדיל את העסק בהשקעות נמוכות יותר ממה שנדרש בזמן רגיל. עסק פרטי המעוניין לצאת לדרך של זכיינות חייב לעשות כמה צעדים ראשונים כדי למנף את ההצלחה שלו. צעדים אלה מתבקשים ויש צורך לעשות אותם עם ליווי של מומחים לדבר.
פעולות מקדימות לפיתוח עסק זכיינות
כדי להתחיל יש לעשות את הפעולות הבאות:
·         לבנות מודל מעסקי הכולל חישוב רווחיות, דמי הזיכיון וכדומה
·         להקים חנות דגל שתהיה בעלת כל המאפיינים של הרשת החדשה ותשמש גם כחנות הדרכה לרשת כולה.
·         לכתוב ספר נוהלים מפורט לתפעול הסניפים מכל הבחינות.
·         לכתוב הסכם זכיינות מפורט לגבי תנאי ההסכם עם הזכיינים.
·         להקים מערך הדרכה, ניהול ובקרה לעסק ולסניפים השונים
·         ליצור הבדל בין הרשת שלכם לרשתות אחרות בתחום – מוצרים שונים ובלעדיים, שיטות שיווק חדשניות וכדומה.

זכיינות בתחומים שונים
אם העסק שלכם בתחום המזון אולי כדאי לחשוב על זכיינות. תחום זה הוכיח עצמו בענף הזכיינות וההצלחות שם רבות. בתחומים אחרים, כמו תחום האופנה וההלבשה יש נסיגה של ענף הזכיינות ומסתבר כי בעלי עסקים מעדיפים להיות עצמאיים גם בגלל התנודות האין סופיות של הענף וגם בגלל החופש הגדול יותר המתאפשר להם כדי להחליט על הדבר הבא בחנות שלהם.
אין ספק, שאם אתם עומדים בפני החלטה כה משמעותית במישוא המקצועי, מאד חשוב כי תבצעו בדיקה מקיפה של כל הנתונים הפיננסיים וההשלכות של בחירתכם בכל אחת מהאופציות המונחות לפניכם. רק לאחר בדיקה יסודית, ניתן לקבל החלטה המבוססת באמת על מידע מקצועי, תוך התאמה למה שאתם רוצים שיקרה.



יום שישי, 6 ביולי 2012

תא צילום לאירוע


תא צילום לאירוע – אטרקציה מנצחת בכל חתונה

אתם מתחילים בתכנון אירוע פרטי כל שהוא. צריך לדאוג ללא מעט דברים חשובים כמו המוסיקה שתהיה באירוע, סוג הקייטרינג ממנו ייהנו האורחים, וכמובן יש לבחור את האטרקציות שיכללו באירוע. ואם באטרקציות עסקינן – כדאי שתדעו כי היום לא עושים יותר אירועים בלי תא צילום. לבר מצוות, בת מצוות, מסיבות יום ההולדת וחתונות מזמינים היום תא צילום שיהפוך את האירוע שלכם לאירוע שיזכר לתמיד. תא צילום בחתונה הוא לא רק אטרקציה מדליקה וקומית, אלא בראש וראשונה דרך לקשר את האורחים שלכם לחתונה באופן חוויתי ולא רק באופן  רישמי.

תא צילום לאירוע – הצלחה מובטחת לכל חתונה

כשאתם מתכננים את החתונה שלכם קחו בחשבון תא צילום, שיוכל לשנות את כל היחס של האורחים שלכם לחתונה. תא צילום לא יחליף את צוות הצילום של האירוע, אלא שיוסיף לאירוע שלכם חן רב, ויאפשר לאורחים להתנהג גם ראש אחר. תארו לכם את הדודות ואת הסבתות נכנסות לתא הצילום, ויוצאות עם סט צילומים מדליקים באווירה שהן רוצות ועם התלבושות שהן אוהבות וכל זה כמזכרת מהחתונה המיוחדת שלכם. 


תא צילום – מזמין את האורחים להכנס פנימה

תא צילום לאירוע מאפשר לכל אחד מן האורחים שלכם לקבל מתנה מכם מן האירוע שהם באו להשתתף בו. אם נהוג בחתונה שכל אחד מהאורחים מביא מתנה או צ'ק ומקבל בתמורה אירוע מרשים הכולל שתייה, אוכל, מוסיקה והתרגשות מן החופה, הרי שתא צילום מוסיף לאירוע דבר מה נוסף ומדליק שלא קיים בלעדיו. תא צילום ממש מזמין את כל אחד מן האורחים שלכם להיכנס פנימה ולהצטלם בכיף.

תא צילום לאירוע – פשוט אין קל מזה

השימוש בתא הצילום אינו מצריך ידע מוקדם, והוראות ההפעלה פשוטות ונוחות לביצוע. כל מה שצריך הוא רצון להשתתף במשהו כייפי ולא שיגרתי בחתונה. משהו שתמיד ישאיר לאורחים שלכם מזכרת יפה ומדליקה מהאירוע שלכם. כל אחד מסגנן את אווירת הצילום בתא כפי שהוא או היא רוצים, ואפשר להצטלם בתא בזוגות או בקבוצות והכל באווירה קלילה וזורמת.

תא הקלטות


למה כדאי להציב תא הקלטות באירוע?

כשאתם מארגנים אירועים כמו בר מצווה או בת מצווה, סביר להניח שיגיעו לא מעט חברים של הילדים שלכם. למעשה, יש אירועים שבהם רוב האורחים יורכב מקהל יעד צעיר במיוחד. אתם רוצים לאפשר להם ליהנות כמו שצריך מהאירוע, ולתת להם חוויה שתהיה שונה מכל בר מצווה או בת מצווה שבהם הם היו קודם לכן. לצורך כך, עליכם למצוא אטרקציה ייחודית שתגרום להם לאתגר וכיף. יש אפשרות להציב תא הקלטות בתוך האירוע, וכך החוויה היא מושלמת.

מה יחכה להם בתוך התא?

תא הקלטות בעצם מאפשר לכל אחד מהילדים, להקליט בעצמו שיר, כאשר ברקע יש פלייבק - והילד עצמו שר. לרוב מדובר אגב על זוג ילדים, פשוט בשביל שכל הילדים יוכלו להפסיק להקליט (לרוב אחרי תא הקלטות יש תור ארוך במיוחד), וחשוב שאף אחד לא יצא בסופו של דבר בלי דיסק. כמובן שבסוף ההקלטות לאחר תהליך העיבוד והעריכה, כל ילד יקבל דיסק שבו יש את השיר שלו, שיוכל לשמור לעד.


ולמה זה חווייתי כל כך?

אדם מבוגר, אולי יתקשה לעתים להבין מדוע תא הקלטות הוא חוויה כל כך גדולה עבור הילדים. היום לילדים יש לא פעם חלום להיות זמרים, שחקנים ובדרנים. עבור לא מעט ילדים, זה ממש בגדר ההזדמנות להגשים חלום. הילדים של היום, שרואים תוכניות כמו כוכב נולד ודה ווייס, רוצים בעצם להיות זמרים שהם יהיו גדולים. בזכות תא הקלטות הם יכולים להגשים את החלום, וכך הם יוצאים מהמסיבה במצב רוח מרומם.

ולא צריך הרבה יותר מזה

לעתים קרובות, הצבה של תא הקלטות תגרום לכך שלא תצטרכו עוד אטרקציות רבות בתוך האירוע עצמו. אם מדובר על מסיבת ריקודים, מספיק שבמקום אחד יש את רחבת הריקודים, ובמקום השני את תא ההקלטות. אתם חופשיים כמובן להציב עוד אטרקציות נוספות, ולאפשר לכל הילדים והמוזמנים ליהנות ממגוון עצום של פעולות מהנות. זה הזמן לקיים סקר שוק בין חברות האטרקציות לאירועים ולשכור תא הקלטות איכותי ומוצלח להנאת כל האורחים שמוזמנים לאירוע שלכם.

מצדה



מצדה - סמל לחירות ולעוז האנושי

מצדה היא סמל אוניברסלי יהודי לבחירה בחירות על פני עבדות, גם במחיר לקיחת חיים, כפי שקרה בתקופת המרד הגדול אותו הנהיג אלעזר בן יאיר, ושהסתיים בהתאבדותם של היהודים המבוצרים, רק כדי לא לשוב ולהיות יהודים. אתר הסטורי זה הוכרז כאתר מורשת על ידי אונסקו, ואם לא ביקרתם במקום מרתק הסטורית, וקסום ביותר, הנמצא ממש כאן בגבולות הארץ, זה הזמן לארוז כובע ומים ולהדרים לאחד האתרים היפים ביותר בארץ.

אתר מורשת עולמית

מצדה מוכרת על ידי ארגון אונסקו כאתר מורשת עולמית, תואר הניתן לאתרים בעולם שיש להם חשיבות הסטורית וערך רב. ואכן, מצדה, אתר עם עבר מפואר מימי הורדוס שבנה שם ארמון ומבצר, וכן סוללת לחימה מרשימה, עם חשיבה אסטרטגית שלא היתה מביישת צבאות מודרניים של היום.

במקום ניתן לצפות בחומה המרשימה שבנה הורדוס סביב הארמון, בארמון הצפוני המפואר שנבנה אף הוא עם אסטרטגיה צבאית וארכיטקטונית שנשענה על שיקולים רבים, כמו למשל שבצד זה השמש אינה קופחת, הוא קרוב לבורות המים, ומנשבות בו רוחות קרירות ונעימות. הארמון היה בנוי לגובה שלוש קומות, מאחר והשטח עליו הוא נבנה היה צר. ניתן להשקיף ממדרגת הארמון הגבוהה ביותר, על נחל צאלים חבר, ומשמר. עוד באתר ניתן לבקר בשרידי בית המרחץ שבנה הורדוס, ובו בריכות מים קרים ומים חמים, המקווה, המחסנים בהם שמרו את השמן, הקמח והיין, בית הכנסת, בין הקדומים ביותר בעולם, והארמון המערבי עם מרצפות הפסיפס היפות.


ביקור מומלץ

אתר מצדה הוא אחד האתרים המרתקים ביותר הקיימים בארצנו, ומומלץ מאד לבקר בו. ניתן להגיע אליו בטיפוס רגלי על הר מצדה, או באמצעות רכבל. במקום ניתן גם לערוך פיקניקים, ובחודשי הקיץ מועלים בו מופעים מרשימים, הופעות וקונצרטים.

סמל החירות

בשל סיפר הקנאים שהתבצרו במקום וסירבו להכנע, עד בחירתם בהתאבדות ל פני כניעה, הפך המקום לסמל של עוז, ושל מאבק למען חירות ועצמאות ללא פשרות. את תיאור הקרבות הדרמטיים, ניתן לראות היום במצדה בחזיון אור קולי מרשים ביותר, ומרגש עד מאד.