יום ראשון, 27 בפברואר 2011

רייזר


כל מה שצריך לדעת על רייזר :

רייזר הוא כלי רכב לשטח שנראה כמו הכלאה של טרקטורון ורכב בוגי אך הוא לא זה ולא זה. מדובר על כלי הרכב המבוקש ביותר כיום לשטח וזאת משום שהאפשרויות הגלומות בו הן רבות והוא כלי רכב זוגי.

רייזר הוא כלי רכב מבוקש ביותר כיום וזאת משום נוחות השימוש בו, החדשנות שלו והפעלולים שהוא יכול לעשות בשטח. מה שהופך אותו באמת לכלי רכב מבוקש היא העובדה שניתן לנסוע בו בזוגות. עד היום נאלצו משפחות עם ילדים או חברים לנסוע ברכבים נפרדים ועכשיו יש להם ההזדמנות ליהנות מנהיגה זו יחד.  

בארץ ניתן להשיג שני דגמים כרגע והם ה – 170 וה – S800 אך השאיפה היא שבעתיד יהיו עוד דגמים מהם ניתן יהיה לבחור.

מדוע רייזר הפך להיות מבוקש כל כך ?

כיום ניתן לראות כי רייזר הוא כלי הרכב לשטח המבוקש ביותר בישראל וגם באמריקה. הוא הפך להיות מבוקש כל כך משום שהוא קל לתפעול ויש לו תכונות ייחודיות רק  לו בכל מה שנוגע לנסיעה בשטח. חלוקת המשקל שבו מדויקת וייחודית והיא מספקת חווית נהיגה אותה לא הכרנו עד עתה. הנהיגה מתבצעת עם הגה ולא עם כידון כמו בטרקטורון – מה שהופך את חווית הנהיגה למדהימה. 

רייזר


הדגמים החדשים הם דגמים משופרים במיוחד והם בעלי זרוע A עליונה אשר עשויה מסגסוגת, את כלוב ההתהפכות שלהם חיזקו בכ – 30%, יש להם בולמי פוקס עם מיכלים חיצוניים, מתלים ארוכים יותר וצמיגים עבים יותר. הרייזרים נחשבים כיום לכלי הרכב המבוקשים משום שהם נוחים ביותר וגם הבטיחותיים ביותר לשימוש בשטח. הם יכולים להגיע למהירויות גבוהות במיוחד אך יכולת ההתהפכות שלהם אינה גדולה.

כיצד והיכן יש לרכוש רייזר ?

כיום ניתן לרכוש רייזר בסוכנויות המורשות לכך. ישנם שני דגמים בארץ אך הם מבוקשים במיוחד. מדובר על רכבים חדשים למדי ולכן קשה למצוא אותם במכירות יד שנייה אך לפעמים כן ניתן לרכוש אותם ביד שנייה. כאשר אתם מבצעים פעולה כגון זו רצוי שתוודאו כי מדובר ברייזר במצב טוב. רצוי לקחת אותו לנסיעת מבחן ובנוסף יש לקחת את הרייזר למוסך עליו אתם סומכים.

ישנם יתרונות וחסרונות לרכישת רכב מיד ראשונה או מיד שנייה ולרוב אנו מדברים על יתרון מבחינת המחיר. רכבים מיד שנייה יעלו הרבה פחות כסף אך יש סיכוי יותר גדול שתהיה בהם תקלה וגם אין עליהם אחריות. רכבים מהיבואן עולים לא מעט כסף אך אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי הם חדשים והסבירות שיהיו בהם תקלות היא נמוכה.

יום שלישי, 22 בפברואר 2011

חיסונים לחו"ל


בזכות התקדמותה של הרפואה המודרנית, ובעוד שענף התיירות העולמי מתפתח בצעדי ענק ומאפשר למטיילים להגיע כמעט לכל מקום בעולם, זוכה נושא החיסונים להכרה וחשיבות עליונה. חיסונים לחו"ל תפסו היום נישה מכובדת ברפואה, הנקראת רפואת מטיילים, שהפכה לחיונית והכרחית לכל הנוסעים למדינות העולם השלישי ומדינות, לגביהם קיימת אזהרה של משרד הבריאות.

לרוב, מדובר בחיסונים נגד מחלות זיהומיות כמו מלאריה, צהבת, אנופלס, שפעת העופות וכו' המתבצעים עוד בארץ, כמה שבועות לפני הנסיעה. חיסונים לחו"ל ניתנים במרפאות פרטיות או במרפאות של בתי חולים גדולים, חלקם עולים יחסית מעט כסף אך יש כאלה שיכולים להיות יקרים מאד.

חיסונים לחו"ל

חיסונים לחו"ל – רפואה מונעת
בסביבת החיים היומיומית שלנו, כשאנו נמצאים רוב הזמן באותם המקומות: בית, עבודה וחברים, אנו "מתיידדים" עם החיידקים השונים שסביבנו. אומנם כאשר אנחנו עוברים למקום חדש, שהוא גם גדוש בחיידקים ובקטריות זרות, המערך ההגנתי של החיידקים מתקשה לתפקד כראוי. כתוצאה מכך, אנחנו נדבקים בכל מיני מחלות זיהומיות שונות ומשונות שלעיתים עלולות אף לגרום לסוף טראגי.

הסיבה שהרפואה מציעה לנו היום חיסונים לחו"ל המסייעים להתמודד עם אותם זיהומים קשים, אותם כמובן חשוב לקבל לפני שמגיעים לסביבה חדשה.

חיסונים לחו"ל – רפואת מטיילים
תחום רפואת מטיילים זוכה היום להכרה נרחבת לא רק בקרב צעירים הנוסעים לאחר הצבא להודו או לדרום אמריקה, אלא גם בקרב אנשים מבוגרים המחליטים לעשות טיול בארצות טרופיות כמו סין, תאילנד או אפריקה.

רפואת מטיילים לא רק מבצעת את החיסונים בפועל אלא מאפשרת לכל מטייל להרכיב עבורו את חבילת החיסונים האישית שלו, בהתאם למצבו הרפואי ובהתאם לתנאי התברואה במדינה אליה הוא נוסע. למעשה, חיסונים לחו"ל לא ניתנים ככה סתם רק על סמך המצב במדינה, אלה דורשים שיחת התייעצות עם רופא מומחה הממליץ על חיסון זה או אחר. בנוסף, הרופא ידריך את המטייל כיצד עליו לנהוג באותו המקום, איך לשמור על תנאי היגיינה וממה להיזהר.


חיסונים לחו"ל – היכן מתחסנים
לכל המעוניינים לבצע חיסונים לפני נסיעתם לחו"ל, מומלץ לערוך תחקיר קצר באינטרנט ולבחור בעצמם את המקום המתאים ביותר. זו יכולה להיות מרפאה פרטית המתמחה במתן חיסונים לחו"ל ויכולה להיות מרפאה של אחת מבתי החולים הגדולים בארץ כמו בית החולים איכילוב, תל השומר או אסף הרופא.

ישנן גם מרפאות השייכות לקופות החולים, שם המבוטחים במסלולים מועדפים יקבלו הנחות גדולות. גם בעלי ביטוח רפואי פרטי יכולים ליהנות מהנחות והחזרים על החיסונים.


טיולים מאורגנים לדרום אמריקה


בשנים האחרונות הטיולים המבוקשים ביותר הם טיולים מאורגנים לדרום אמריקה. טיולים אלו מבוקשים הן ע"י הצעירים והן ע"י המבוגרים יותר. המחשבה אשר עומדת מאחורי רכישת  טיולים מאורגנים לדרום אמריקה היא שדרום אמריקה היא יבשת מופלאה, מלאת אתרים חווייתיים ומאתגרים, ועבור מטיילים רבים היא התגשמותו של חלום ישן.

 טיולים מאורגנים לדרום אמריקה – למה כדאי  טיול מאורגן

  • הדרך הנכונה להכיר ארצות ומדינות שטרם ביקרתם בה היא דרך טיול מאורגן. טיול מאורגן מעניק למטייל נוחות, רוגע ואיכות.
  • טיול מאורגן חוסך למטייל זמן רב של תכנון הטיול, תכנון מסלולים והחלטות היכן לטייל והיכן לוותר. לא נצליח לראות את כל היבשת בטיול אחד בן מספר  שבועות, לכן כדאי לתת לאנשים המכירים את המקום ואת האזור לבחור עבורנו את המסלולים המנצחים.
טיולים מאורגנים לדרום אמריקה

  • טיול מאורגן כולל סיור מודרך ע"י מדריך מוסמך, הסעות ישירות אל יעדי המסלול, צימרים ובתי מלון מפנקים. והכי חשוב, מוריד מראשו של המטייל את הדאגה לאוכל, במהלך הטיול המאורגן מוגשות למטייל כל ארוחותיו.
  • כל מטייל שרוצה להספיק כמה שיותר בטיול במדינה שטרם היה בה, כדאי לו לצאת בטיול מאורגן. בטיול זה מתאימים עבורו את המסלולים והטיולים כדי שיספיק לראות כמה שיותר בזמן המועט המוקצב לו לטיול.

  טיולים מאורגנים - למה כדאי לנסוע לדרום אמריקה?

  •  אחד היתרונות הבולטים בבחירה של טיולים מאורגנים לדרום אמריקה  הוא שדרום אמריקה מלאת אטרקציות ובמסלולים חווייתיים, והמטייל יכול לקבל שפע של טיולים ואתגרים בזמן קצר, בטעימות קטנות אך ממצות. מגוון האטרקציות שקיים במהלך הטיולים הוא עצום: צייד תנינים, מסעות בג'ונגלים, שייט על נהר האמזונס ועוד.

  • במהלך  של טיולים מאורגנים לדרום אמריקה צפויות למטיילים הרבה פחות סכנות מאשר צפויות להם במקומות אחרים, כמו למשל נפילות מהרים גבוהים, טביעה בנהרות ועוד אסונות רבים שעליהם אנו שומעים בחדשות.

  •  טיולים מאורגנים לדרום אמריקה יפגישו אותנו עם השבטים העתיקים שחיים שם ועוד, מפגשים שלא נכיר, ואוכלוסייה שלא נפגוש במקומות אחרים.
  • טיולים מאורגנים לדרום אמריקה מאופיינים במיוחד בנוף המדהים המביט אלינו מכל פינה ביבשת. המראות כל כך יפים, מרגיעים ומהפנטים שלפעמים קשה להאמין שהנוף הזה הוא אכן אמיתי ולא ציור או תמונה.

יום שני, 14 בפברואר 2011

חלומות ופירושם


חלומות ופירושם הוא תחום גדול בעל גישות שונות. תורת הקבלה, לדוגמה, מפרשת את החלומות בצורה שונה מאשר הפסיכולוגים הדבקים בתורת הפסיכולוג הנודע זיגמוד פרוינד. בשנים האחרונות "ענף החלומות" צובר תאוצה ורבים פונים אל המומחים כדי להבין ולפרש את החלומות שחלמו. חלומות ופירושם עומדים במוקד תוכניות רבות ברדיו ובטלוויזיה וספרים רבים נכתבו על נושא זה.



חלומות ופירושם - על הסמלים השונים המופיעים בחלום

  • מים - כאשר אנו חולמים על מים אפשר לפרש את החלום בצורות שונות.  לעתים המים מסמלים טיהור, הצלחה ודרך חדשה. לעתים המים מסמלים מבול או הצפה והם באים לרמז לנו על בעיות, על כעס ואובדן שליטה העתיד להתרחש בחיינו. גשם, שחייה במעיין נקי או בים שקט  מסמלים רוחניות וטיהור. לעומת זאת כאשר מופיעים בחלום מים עכורים יהיה זה סימן המבשר על קשיים .

  • אש- בתחום של חלומות ופירושם, האש מסמלת כוח הרסני, בלתי אפשרי לשליטה. חלום שבו מופיעה אש עלול לבשר על בעיות במשפחה, ,בקהילה, בעבודה או אפילו בעיות רפואיות אצל האדם עצמו. אם חלילה נראה את ביתנו עולה בלהבות, אות הוא כי ויכוח קשה עומד לפרוץ. לעומת זאת אם נראה בחלום נר דולק או להבת אש קטנה מסמל הדבר תפנית רוחנית בחיינו.

  • רוח - ספרים שונים העוסקים בנושא של חלומות ופירושם מפרשים את הרוח בחלום באופנים שונים. כאשר הרוח נושאת אותנו בחלום סימן הוא כי אנו עתידים להיות בעמדת סמכות ולפקד על אנשים רבים, אך כאשר נראה רוח מהירה וחזקה, רוח הורסת, סימן הוא כי אנו עלולים לחלות או שוויכוחיים מרים ובעיות עתידים לחדור אל חיינו.

  • אדמה - כאשר אנו חולים מראה אדמה בחלום מאותת על בעיות רפואיות שעלינו לטפל בהן. לעומת זאת במצב של בריאות תקינה  אדמה או חול מבשרים על יצבות ורוגע.

  • חיות - לדעת רבים העוסקים בתחום של חלומות ופירושם הופעת חיות  מבשרת מסרים דו משמעיים. פענוח החלום תלוי בטיב היחסים שלנו עם החיה. אם אנו מובילים את החיה, אות הוא כי אנו עתידים לנצח יריבים מרים או בקרב קשה, אך אם  אנו מובלים בידי החיה זהו מסר המבשר כישלון וכניעה. 

יום ראשון, 6 בפברואר 2011

חתונה קטנה


כל מה שרציתם לדעת על ארגון חתונה קטנה

כבר עבר העידן בו חתונה נוצצת וגדולה היא החתונה האידיאלית. כיום אנו יכולים לראות כי דווקא חתונה קטנה ואינטימית היא החתונה העדיפה על אנשים רבים וזאת משום שהאווירה בה מיוחדת ומקרבת. אנו יכולים לראות כי כבר מדובר בטרנד של ממש שכן רבים בוחרים לצמצם משמעותית את החתונה שלם וזאת גם כאשר יש בידם האמצעים לערוך חתונה גדולה במיוחד.

חתונה קטנה היא חתונה בה יהיו נוכחים לא יותר ממאה חמישים אורחים בדרך כלל, האווירה בה אינטימית במיוחד וכל הקונספט שלה מתרכז בקשר הקרוב שבין הזוג המאושר והאורחים שכוללים את המשפחה ואת החברים הטובים. חתונות מסוג אלו מתאימות לכל אחד שכן הייחוד שלהן הוא בקרבה הגדולה שהאירוע מספק לאורחים.

חתונה קטנה
 

היכן עורכים חתונה קטנה ?

כיום ניתן לערוך חתונה קטנה בכל מקום. אנו יכולים לראות כי אנשים בוחרים במיקומים ייחודיים כגון חצר הבית או חוף הים, לפעמים במסעדה טובה או גן אירועים ממש קטן. כדי לערוך חתונה במיקום ייחודי כזה יש לבחון היטב האם יש מספיק מקום לאכלס את האורחים והאם התשתיות של המקום מתאימות לעריכת אירוע.

חתונה קטנה כוללת הכול בדרך כלל, היא תכלול אזור חופה, קייטרינג ואף רחבת ריקודים עם תקליטן. כאשר עורכים חתונה כזו במיקום ייחודי כמו חוף הים או קרחת יער יש לקחת בחשבון את הצורך בחשמל ותנאי שטח מתאימים.

כיצד מארגנים חתונה קטנה ?

ניתן לארגם חתונה קטנה לבד, אם מדובר בגן אירועים או מסעדה כל שנותר לכם לעשות הוא לארגן את הקייטרינג ואת התקליטן. אם אתם רוצים לערוך חתונה קטנה במיקום מרוחק וייחודי עליכם לקחת בחשבון שיש צורך בתשתיות נכונות ולכן ההמלצה היא לשכור שירות של חברת הפקת אירועים.

בחירת חברת הפקת אירועים צריכה להתבצע גם כן לאחר שיקולים רבים. עליכם לבדוק האם חברת ההפקה דואגת לכל התשתיות כגון החשמל במקום, העבודה מול חברת הקייטרינג, התקליטן, הכנת האישורים הנחוצים במידה ויהיו כאלו ועוד.



חברות הפקה מסוימות מחזיקות כבר ברוב הציוד ולכן הן עדיפות פעמים רבות. ישנן חברות הפקה להן כיסאות, שולחנות, מפות וקשרים ענפים עם חברות קייטרינג ותקליטנים והדבר יכול להוזיל רבות את העלויות. במידה ובחרתם בחברת הפקה שתעשה למענכם את האירוע וודאו כי היא אחראית על כל אלו וזאת כדי שאתם תוכלו להתפנות לדברים אחרים וליהנות מהיום הגדול שלכם.