יום שני, 31 בינואר 2011

קוסטה ברווה


בצפון חבל קטלוניה ישנה רצועת חוף קסומה אשר נקראת קוסטה ברווה. חבל קטלוניה היא חבל ארץ בספרד ולמעשה מדובר באזור בו כמות התיירים הגדולה ביותר בכל שנה. אנו מדברים על מיליוני תיירים שבאים לאזור ליהנות מהשמש הייחודית, מהאווירה השונה, מהתרבות הקסומה וכמובן מהנופים אותם ניתן לראות רק בספרד.

בשלהי שנות החמישים קוסטה ברווה הייתה לאזור התיירות של העשירים והמפורסמים מכל העולם, מי שרצה להיות במרכז העניינים היה מגיע לאזור לנפוש בה אחת לכמה זמן. לאחר שני עשורים הפכה רצועת החוף לפחות פופולארית וזאת בעקבות התפתחות מקומות התיירות ובניהן רצועות החוף שבמזרח הרחוק. למרות זאת, קוסטה ברווה נשארה יעד תיירותי מבוקש במיוחד וגם כיום מיליוני תיירים פוקדים אותה מידי שנה. היא נמצאת במיקום נהדר באירופה ואין ספק כי רבים מתושבי אירופה מגיעים אליה כדי לספק מהתרבות הייחודית ומהשמש הטובה.

קוסטה ברווה

מה יש ברצועת החוף קוסטה ברווה ?

רצועת החוף קוסטה ברווה כוללת הרים יפיפיים שממש נופלים אל הים ויוצרים חופים קסומים ונוף עוצר נשימה. המצוקים יוצרים צבעים ייחודיים בעת שקיעה ומומלץ להצטייד המצלמה טובה בעת הביקור באזור. ניתן לראות כי לכל אורך רצועת החוף ישנם כפרי דייגים קטנים וקסומים אשר מתפרנסים מתיירות. בכפים אלו ניתן למצוא המון חדרים להשכרה, מלוניות ומסעדות טובות.

כפר דייגים מפורסם במיוחד הוא הכפר טוסה דל מאר, בכפר עיר עתיקה קסומה, טיילת גדולה והמון חנויות תיירות. החיסרון היחיד של כפר זה הוא העומס הלא רגיל בו, כל התיירים מגיעים אליו בסופו של דבר, ורבים מה נשארים בו כמה ימים.

מי שרוצה לעשות טיול רציני ומושקע ולהכיר את רצועת החוף לעומק יכול לשכור מכונית ולנסוע מכפר לכפר, ישנם אפילו כמה ערים באזור. בחלק מהכפרים תוכלו למצוא מסעדות נהדרות, אתרי ארכיאולוגיה, חופי ים נקיים וגדושים תיירים, בוטיקים וגלריות לאומנות ועוד.



מה כדאי לדעת על קוסטה ברווה ?

הנסיעה מכפר לכפר יכולה להיות מעט בעייתית לחובבי הנוחות ולכן רצוי לשכור רכב ולטייל בחופשיות. הנסיעה בין הכפרים היא גם כן חוויה בפני עצמה שכן הנופים הקסומים ופינות החמד בהן ניתן לעצור ייחודיים.

הציירים המפורסמים של ספרד סלבדור דאלי ופבלו פיקסו הגיעו מחבל ארץ בו וניתן לראות זאת במוזיאונים הרבים ברחבי האזור. אף נדמה כי האזור שאב לעצמו חלק מאומנות זו שכן מדובר על חבל ארץ אומנותית, צבעונית ופראית במיוחד.

טיול בברצלונה


ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד. אחרי האולימפיאדה שהתקיימה בברצלונה, טיול בברצלונה הפך להיות אחד הטיולים הפופולאריים ביותר.  בעיר אתרים רבים וייחודיים. במאמר זה נביא סקירה על אודות האתרים המיוחדים והפחות מוכרים בברצלונה ,


טיול בברצלונה - אתרים ומסלולים מומלצים

  • בקיץ על הר היהודים, המונטז'ואק, מתקיימים פסטיבלי סרטים. תיירים רבים וגם תושבי העיר מגיעים אל ההר מצוידים באוכל מהבית, יושבים על כיסאות נוח, אוכלים ונהנים מהסרטים.

  • מסלול תיירים מומלץ הוא מסלול בעקבות סלבאדור דאלי. כל טיול בברצלונה מחייב מפגש עם יצירותיו של האומן הדגול. את הסיור נפתח במוזיאון דאלי, מוזיאון המכיל את יצירותיו של האומן. עוד לפני הכניסה אל המוזיאון כדאי להתבונן ולהתרשם מהמבנה המיוחד והייחודי של המוזיאון.

  • אחרי שסיירנו במוזיאון נגיע לטירה המיוחדת שאותה קנה דאלי לאהובתו. הביקור בביתם המשותף של דאלי ואשתו הוא חוויה מיוחדת. כמה בקתות דייגים שחוברו ביחד ויצרו מבוך מיוחד של חדרים. בחדר השינה נוכל לראות מראה מיוחדת המונחת בזווית מסוימת שדרכה התבוננו דאלי ואשתו בזריחה בשעות הבוקר המוקדמות.

  • חובבי הרכיבה על אופנועים יוכלו לערוך טיול עוצר נשימה בהרי הקוסטה ברווה באמצעות רכיבה על אופנוע. כדאי להצטרף אל שיירה היוצאת בשעות קבועות בליווי הדרכה והסבר.

  • חובבי הספרות יוכלו לערוך טיול בברצלונה בעקבות הספרים הפופולאריים  "צילה של הרוח" ו"הקתדרלה ליד הים". צילה של הרוח הוא ספר שהיה רב מכר ובו מוזכרים מקומות רבים בעיר בברצלונה.


 טיול לברצלונה - כמה טיפים ועצות טובות

  • בעיר ברצלונה פועל אוטובוס המיועד לתיירים. האוטובוס פועל במשך כל שעות היום. באמצעות הנסיעה באוטובוס נוכל להכיר את המקומות הפופולאריים בעיר ברצלונה. מדריכי תיירות רבים ממליצים לפתוח כל טיול לברצלונה בסיור באוטובוס. חשוב לדעת כי הסיור באוטובוס פופולארי מאוד, ובעונות התיירות כדאי להזמין כרטיסים לפחות יומיים מראש.

  • תושבי העיר ברצלונה אינם שולטים בשפה האנגלית. לפני כל טיול לברצלונה מומלץ ללמוד מילים חשובות בספרדית ולהצטייד בשיחון או במילון כדי לתקשר עם התושבים.
טיול בברצלונה  

  • מזג האוויר בברצלונה נוח בכל ימות השנה, אך בחודשי הקיץ יולי ואוגוסט חם מאוד. חברות רבנות המארגנות טיול לברצלונה לא ממליצות להגיע לעיר בחודשים החמים.

יום ראשון, 16 בינואר 2011

צימר יוקרתי


צימר יוקרתי הוא כבר לא מה שהיה פעם. אנחנו מדברים על סטנדרטים אחרים לגמרי וזאת מאחר ששוק התיירות בצפון התפתח רבות בעשור האחרון. אם בעבר צימר יוקרתי היה צימר בו יש מקרר וטלוויזיה הרי שכיום מדובר על צימר בו מגוון רחב של מכשירים אלקטרוניים ונוחות שמספקת לנופשים את האפשרות לא לצאת מהצימר כל החופשה.

צימר יוקרתי


התחרות כיום בין בעלי הצימרים היא כל כך גדולה עד כי כיום ניתן לקבל, באותו המחיר שהיה בעבר, צימר משודרג ויוקרתי וכל זאת כדי למשוך את הנופשים. כמעט לכל משפחה בצפון יש צימר וכדי למשוך את תושבי המרכז הנופשים הם עושים מאמצים עיליים.

מה כולל צימר יוקרתי כיום ?

צימר יוקרתי יכלול את כל מה שאתם בתור נופשים צריכים כדי להעביר את החופשה שלכם בנוחות. מדובר על צימרים מרווחים יותר מפעם ואפילו בקומות. יש בהם מטבח מאובזר עם מקרר ומיקרו ואפילו יין טוב וקצת פירות. ארוחת בוקר טרייה ומפנקת, טלוויזיה בכבלים או בלוויין, די וי די וסרטים, פינת ישיבה בפנים ואחת בחוץ, מרפסת ונוף ייחודיים, בריכה, ג'קוזי, חדר שינה רחב, בצימרים משפחתיים יהיה גם חדר ילדים או לפחות אפשרות לעשות את ההפרדה בין ההורים לילדים בלילה, ועוד.

כמובן שכמה שהצימר יהיה מאובזר וגדול יותר כך המחיר שלו יעלה ויש לקחת נושא זה בחשבון. עם זאת, מרבית הצימרים כיום יספקו לפחות שמונים אחוז מאבזור זה וזאת כדי למשוך אליהם נופשים.

כיצד יש לבחור צימר יוקרתי ?

בחירת צימר יוקרתי איננה מורכבת מדי, מדובר על בירור באופן שטחי למדי וזאת מתוך הרצון למצוא את העסקה המשתלמת ביותר. צימרים עם בריכה מן הסתם יעלו יותר כסף אך אם מדובר בבריכה משותפת המחיר ירד. בכל צימר כמעט תמצאו כיום ג'קוזי אז צימרים בהם הג'קוזי נמצא במרכז החדר או ליד חלון שפונה לנוף יהיו יקרים יותר גם כן.


עליכם להגדיר לעצמכם תקציב הגיוני וזאת לאחר שבחנתם את מחירי השוק. בתקציב זה עליכם לקחת בחשבון את מחיר הצימר עצמו, את האוכל שתאכלו במהלך החופשה, את עלות הנסיעה עד למיקום הצימר,  את האטרקציות השונות עליהם תשלמו תוך כדי וכדומה. לאחר שהרכבתם תקציב בחנו היטב מה מציע לכם כל צימר, היו מוכנים להתפשר על דברים מסוימים אך היזהרו לא להתפשר על דברים עקרוניים כגון צימרים עם נוף או במיקום נוח וזאת כדי שתוכלו לצאת בקלות לאטרקציות, לים או למסעדות.

יום ראשון, 9 בינואר 2011

הפקת אירועים בטבע


דמיינו לעצמכם...
זהו יום חמישי בערב, שש אחה"צ והשקיעה מתחילה. השמיים נצבעים בכתומים ואדומים והאורחים נוהרים לחורשה אל החתונה החגיגית שלכם... מוסיקה ארץ ישראלית נעימה ברקע, מטעמי גורמה מוגש לאורחים וכולם מחויכים. מעבר לכלה היפה, האלכוהול והחברים הרבים – יש קסם באוויר. יש תחושה כאילו הטבע מסביב לבש בגדים חגיגיים והגיע אף הוא אל החגיגה הגדולה - אין כמו אירועים בטבע.





הפקת אירועים בטבע
הפקת אירועים בטבע היא משימה מעט מורכבת אך אפשרית בהחלט. יש מי שמסוגל להרים אירוע שלם לבד בטבע, אבל רובנו נסתבך ולכן הפיתרון המומלץ הוא לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בתחום של הפקת אירועים בטבע. הרי חתונה היא אירוע מלחיץ בפני עצמו. למה לנו להוסיף עוד אחריות ולחץ בכל מה שקשור לפרטים הטכניים של ארגון החתונה בטבע.

לוקיישן
הפקת אירועים בטבע מתחילה כמובן במציאת המיקום המשולם לחתונה או לאירוע הפרטי שלכם. לחברות המתמחות בהפקת אירועים, יש כבר רשימה ארוכה של מיקומים מומלצים יותר ומומלצים פחות. לפני שסוגרים על מיקום, צריך לאשר אותו מול הרשויות המוסמכות: קק"ל, מכבי אש, משטרה, רשות אזורית ועוד. למפיקים יש את הניסיון בניהול הפרוצדורה הזו. כמו כן הם בדרך כלל מכירים את המקומות הכי מומלצים בארץ לאירועים חגיגיים.

הפקת אירועים בטבע


הקייטרינג כלול
אין ספק, הפקת אירועים בטבע דורשת הרבה ניסיון ושילוב מגוון יכולות. הפקה שכזו יכולה לעלות לא מעט כסף ולכן כדאי לחפש את הדרכים לחסוך בעלויות, לפחות איפה שניתן. הנה לכם טיפ קטן, במידה וחברת ההפקה היא זו שמארגנת לכם גם את הקייטרינג ואת השירותים הנלווים, ניתן יהיה בד"כ להוזיל את העלות הכללית של האירוע. במקום לסגור חתונה ב170,000 ₪, תוכלו לסגור חתונה ב140,000 ₪. כמובן שהכל תלוי באיכות האוכל, איכות המשקאות, כמות הקישוטים, מספר המוזמנים ורמת הגימורים השונים.
הפקת אירועים בטבע – טיפ חשוב
בהרבה דברים החברות השונות מספקים שירות דומה. חשוב רק לחשוב על אירועים קיצוניים. מה קורה אם הגנרטור מפסיק לפעול? האם יש גנרטור גיבוי? ומה קורה אם גם הגנרטור גיבוי הולך? חברת הפקת אירועים בטבע נמדדת דווקא במשברים ודווקא במקרי הקיצון, תזכרו זאת.

יום שני, 3 בינואר 2011

אסטרולוגים


אסטרולוגים הנם אנשים אשר עוסקים בתחום האסטרולוגיה. מדובר על תורת הכוכבים והיא קיימת כבר מאות שנים וגם ביהדות אנו יכולים למצוא לה סימנים לאורך ההיסטוריה. אסטרולוגיה מתבססת על מפת הכוכבים אותה ניתן לחזות לעתיד וזאת משום שהכוכבים נעים פחות או יותר באותו המסלול ומשפיעים בצורה מסוימת על המזלות השונים בגלגל המזלות. 


כשאנחנו מדברים על גלגל המזלות אנו מדברים למעשה על המזלות השונים של כל חודש כגון מזל עקרב ומזל קשת. הכוכבים משפיעים עליהם בצורה שונה וכך על פי תאריך הלידה של כל אם אנו יכולים לחזות כיצד הכוכבים ישפיעו עליו.

כיצד אסטרולוגים מבצעים מפת כוכבים ומה על המעוניין במפה זו לעשות ?

אסטרולוגים הם אנשים אשר מתמחים בתחום הכוכבים, הם לוקחים את תאריך הלידה שלכם וממפים אותו וכך הם יכולים לראות כיצד הכוכבים השפיעו עליכם לאורך השנים וכיצד הם עומדים להשפיע עליכם בעתיד. מדובר על תחום לא מדויק לחלוטין שכן אף פעם הכוכבים לא עוברים בדיוק באותו הזמן ובאותו המקום אך מדובר על מפה יחסית מדויקת.
כל שעליכם לעשות כדי לקבל תחזית אסטרולוגית רחבה כמו זו הוא להביא את תאריך הלידה המדויק שלכם. מדובר על תאריך מדויק לדקות שכן יש חשיבות גדולה לשעה ולדקה בה נולדתם למפה. ככל שתדעו את השעה במדויק יותר כך המפה תהיה מדויקת יותר. ניתן לבדוק זאת בתעודת הלידה ואף ברישומי בית החולים.

כיצד יש לבחור אסטרולוגים ?

בחירת אסטרולוגים צריכה להתבצע לאחר בחינת התחום. כמו בכל תחום אחר גם כאן תתקלו בשרלטנים למיניהם אשר מנסים לעשות רווח על גבם של אחרים. חשוב מאוד לברר על התחום כמה שיותר מידע טרם בחירת האסטרולוג הרצוי ואם ניתן אז לקבל עליו המלצות.

אסטרולוגים


כיום תחום זה הנו תחום פרוץ וללא כל פיקוח וכך יכול כל אחד למעשה לעסוק בו וזאת ללא כל ידע בתחום. קראו על התחום בטרם אתם בוחרים אסטרולוגים שכן ידע הוא כוח ורצוי להבין ואפילו במעט על מה מדובר.
אסטרולוגים רבים משתמשים כיום באינטרנט כדי לפרסם את עצמם וגם אתם יכולים להיעזר באינטרנט שכן ישנם פורומים רבים בנושא ואתם יכולים לשאול אנשים אחרים שאלות בתחום ולקבל אינדיקציה על המומחים בו. 
כנסו לאתרים של אסטרולוגים שונים ובחנו את מקצועיות האתר, את השירותים אותם הם מספקים, את ההמלצות עליהם וכמובן את מיקומם בארץ.