יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

מברגת אימפקט


מהי מברגת אימפקט ולמה היא משמשת ?

מבגרת אימפקט היא מברגה המבוססת על פעימות רטט אשר פועלות עם כיוון הסיבוב של התפסנית. כמובן שניתן להסתדר גם ללא מברגה אך אנשי מקצוע המעוניינים להפוך את עבודתם למהירה וקלה יותר ייהנו במיוחד ממוצר חדשני זה.

מברגת אימפקט היא מברגה אשר מעלה באופן משמעותי במיוחד את הכוח המופעל על ברגים בעת ההברגה, אין לפעולה זו שום השפעה או נגיעה בתחום הקידוח לכשעצמו אך אנשי מקצוע מתחום מעידים כי הברגות מהירות וללא מאמץ בהחלט הצליחו לשפר את עבודתם ואת יכולתם לסיים פרויקטים במהרה. 

מברגת אימפקט



מברגת אימפקט –  למי היא מתאימה ?
מי שעוסק בתחום יודע שהעבודה צריכה להיעשות תמיד על הצד הטוב ביותר ולכן ההשקעה בכל פרויקט היא גדולה הן מבחינת המאמץ הפיזי והן מבחינת הזמן, אם ישנם כלים אשר מסוגלים לשפר את שניהם גם יחד הרי זה מבורך.

מברגת אימפקט מתאימה לכל בעל מקצוע אשר משתמש במהלך עבודתו בהרבה הברגות, אלו יכולים להיות בנאים, מתקינים של מוצרי חשמל נתלים, חשמלאים, עובדי בנייה ועוד.

כיצד יש לבחור מברגת אימפקט ?
בחירת מברגת אימפקט צריכה להתבצע לאחר בחינת המוצרים השונים המוצעים כיום בתחום, יש לבחון כמה פרמטרים בעת בחירת המברגה והם :

-          עוצמת מברגת אימפקט : עוצמה זו נמדדת בוולט, ככל שמדד הוולט יהיה גבוה יותר כך המברגה תהיה חזקה יותר ופעילות הסוללה שלה תהיה ארוכה יותר.
-          המטען : לכל מברגה יש מטען הם שונים במהירות הטעינה שלהם. אם השימוש במברגה הוא יום יומי רצוי לבחור מטען עם משך טעינה מהיר.
-          משקל : לכל מברגה משקל אחר, רצוי להחזיק את המברגה ביד טרם הקנייה ולוודא שהיא לא כבדה מידי. כמו כן, רצוי לוודא שהיא מאוזנת מבחינת פיזור המשקל כדי שבמהלך העבודה לא תכאב לכם היד.
-          מומנט הפיתול המרבי : מדובר על כוח הסיבוב של המברגה ועל יכולת המברגה להתגבר על התנגדות. מומנט הפיתול נקבע על ידי מדידת הניוטון למטר, בדרך כלל הוא יעמוד ביחס ישיר לעוצמת המברגה.
-          מהירות הסיבוב : מדובר על מהירות העבודה של המברגה, מודדים אותה על ידי מספר הסיבובים בדקה. בדרך כלל ניתן לראות כי מברגות אימפקט הן בעלות מהירות של 200 עד 800 סל"ד ובדרך כלל אין צורך ביותר מ – 500 סל"ד. אם עבודתכם מתרכזת בעיקר בברגים קטנים אין לכם צורך במהירות גבוהה אך אם מדובר בברגים גדולים או בינוניים בעיקר מברגה מהירה תשרת אתכם היטב.

שולחן מחשב זכוכית

כבר התרגלנו לשולחנות מסוגים שונים, לשולחנות עץ כבדים  בצבעים שונים, לשולחנות פלסטיק ואולי  זה הזמן המתאים לשנות ולקנות שולחן מחשב זכוכית? שולחן זכוכית זהו שולחן שרגליו עשויות מחומרים שונים: עץ מתכת ועוד, אך  המשטח העליון עשוי מזכוכית. בניגוד לשולחן עץ המשדר כבדות, שולחן מחשב עם משטח זכוכית משדר עיצוב חדשני ומודרני,  אווירה של ניקיון מבריק ואור בוהק. כל חלל שבו יוצב שולחן זה ישדר מראה קליל  בשל  השקיפות וההשתקפות.

שולחן מחשב זכוכית

שולחן מחשב זכוכית – יתרונות וחסרונות

לצד  היתרונות הרבים של שולחן העשוי מזכוכית יש גם חסרונות. במאמר זה נביא סקירה  קצרה על היתרונות ועל החסרונות של שולחן זכוכית .

  • שולחן מחשב מתאים לחללים קטנים יחסית.  השקיפות של הזכוכית מאפשרת ראייה חופשית ויוצרת אשליה אופטית של הגדלת המרחב.
  • השתקפות האור  דרך השולחן  מגבירה את התאורה הטבעית  והמלאכותית בכל חלל.
  • שולחנות זכוכית  קלים לניקוי , אינם נשרטים   ובניגוד לשולחנות עץ הם אינם נדרשים לתחזוקה שוטפת.
  • בבתים שבהם יש רצפה מיוחדת ומקורית  או שטיח מעניין - הם ישתקפו  דרך הזכוכית ויצרו  מראה מרהיב ומיוחד  .
  • שולחן מחשב זכוכית אינו תורם לאווירה חמה בחדר,  להיפך הוא משדר אוויר קרה וקלילה.
  • שולחן זכוכית הוא שולחן שביר . שולחן זה נשבר בקלות רבה יותר  מאשר שולחן עץ .
  • שולחן מחשב אינו מתאים לבית שבו יש ילדים קטנים בשל  סכנת השבירה והאפשרות לפציעה.

שולחן זכוכית – לאנשים  האוהבים  דברים מיוחדים

שולחן מחשב עם משטח זכוכית מתאים לאנשים האוהבים עיצובים שאינם שגרתיים .  יש אין ספור עיצובים המעניקים מראה מרהיב ומיוחד לכל שולחן . שילוב  של זכוכית עם עצים מסוגים שונים ושילוב של זכוכית עם מתכות מסוגים שונים,  יוצרים
מראה מיוחד ומקורי.  
שולחן מחשב מעוצב


חברתי דנה, מספרת בהתלהבות על שולחן הזכוכית שבנתה  בעצמה.  'הצטרפתי לסדנת עבודה בזכוכית', מספרת דנה , 'ובניתי בעצמי שולחן מחשב מהמם'. אין צורך להיות אמן זכוכית, כל אחד יכול לעשות זאת בעצמו.  אחרי שעיטרה את  משטח השולחן בעיטורים עדינים, יצרה שולחן זכוכית שאין  דומה לו.

יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

כלי עבודה


בין אם המחסן שלך עמוס בכלי עבודה ישנים שסבא הוריש לך ובין אם כלי העבודה המסיבי ביותר שיש לך הוא מספריים, זה הזמן לעשות סדר. כלי עבודה טובים ויעילים יחסכו ממך הזמנה של איש מקצוע לתקלות קטנות ויאפשרו לך לבצע תיקונים בעצמך. ארגז הכלים שלך צריך להיות שימושי, וכך גם כל כלי שנמצא בו. 

כלי עבודה: הבסיס של הבסיס
כל כלי עבודה שימושי למטרה אחרת, ובעזרת ארגז כלים בסיסי תבטיח לעצמך את שלמות הרהיטים והחדרים בביתך.  קודם כל, פטיש. בשוק קיימים פטישים מסוגים שונים, בכל מיני משקלים, צבעים וידיות אחיזה. בכל ארגז כלים בסיסי צריך להיות לפחות פטיש אחד במשקל ממוצע של 300 גרם. אם השימוש העיקרי שלו הוא דפיקת מסמרים לתליית תמונות או שליפת מסמרים ישנים מהקיר, אתה מסודר.  
כלי עבודה


בכל ארגז כלים חייב להיות גם מברג, שהוא אחד הכלים השימושיים ביותר לתיקון כל מכשיר חשמלי ולא חשמלי בביתך. רצוי להחזיק מספר גדלים שיתאימו לתיקון והברגה של דברים קטנים וגדולים. 

כלי עבודה לארגז הכלים 
בתוך ארגז הכלים שלך צריכים להיות כמה כלים שיהפכו את עבודתך לקלה ויעילה יותר. הראשון, כלי חיתוך. סכין יפנית טובה ושימושית כאשר היא מורכבת משילוב בין פלסטיק למתכת. הלהב החד אחראי לשלמות החיתוך והפלסטיק עוטף אותו על מנת לאפשר אחיזה נוחה. הסכין שימושית לדברים רבים וחשוב להקפיד שתהיה אפשרות לנעול אותה ולחתוך מדי פעם את הקצה על מנת לחדשו. 

נחוץ פלייר, בין אם הוא בעל קצה ממחודד או רחב, לעיתים החלק האחורי של הפטיש לא מספיק למשימות מסוימות והפלייר משלים את העבודה. פלייר בעל צבת שימושי גם לחשיפת כבלים וחיבורים בסיסיים לנקודות החשמל. למקרה שהתבלבלת בהברגת הבורג או התקשית לפתוח סתימה בצנרת, מפתח ישלים את העבודה. רצוי להחזיק במפתח מתכוונן שיתאים לראשים בכל גודל. 

כלי עבודה שימושיים למתקדמים


אם נודה על האמת, פטיש, מברג, פלייר ומפתח יש כמעט בכל בית. כשבוחנים את כלי העבודה - הצעד הבא הוא כלי עבודה חשמליים שמקלים על העומס שלך.  

מקדחה מיועדת לשימוש על עץ, בטון, גבס ועוד. קנייתה מוכחת כמעט תמיד כנכונה ומספקת, בין אם היא נטענת או בחיבור לחשמל. גם במברגה, כמו במקדחה, חשוב להקפיד על יעילות במהירות הסיבוב, העוצמה והנוחות שבשימוש. אם כל אלה נמצאים בארגז הכלים שברשותך, דע שהוא השימושי ביותר.

קלפי טארוט


ישנם סוגים שונים של קלפי טארוט
קלפי טארוט קיימים כבר כשש מאות שנה בתרבות המערבית, והם עברו גלגולים רבים מאוד עד למעמד שלהם היום. מדובר בחפיסה של 78 קלפים מסוגים שונים, כאשר על כל אחד מן הקלפים יש ציור אחר. שילוב של מספר קלפים בצורה אקראית מעיד על ניבוי מסוים כלפי האדם שמבקש שיקראו לו בקלפים וכיוצא בזה. 
תפקידם הראשוני של קלפי הטארוט היה ניבוי, הם לרוב הוזמנו על ידי אנשים מן המעמדות הגבוהים, בזמנים טובים כאשר התחושה הייתה שצריך ניבוי. עם השנים התפתחו הקלפים, וכיום הם מייצגים רוח נבואית שונה.
קלפי טארוט

קלפי טארוט והמערכות המרכזיות
הסוגים השונים של קלפי טארוט מחולקים בכל מיני קטגוריות, כאשר הראשונה היא חלוקה לשתי מערכות משמעותיות, כאשר אחת היא מערכת עיקרית והשנייה היא מערכת משנית. לכל אחת מן המערכות יש את הקלפים המיוחדים שלה, שהסידור שלהם נותנים לקוראים בקלפים את האינדיקציה לגבי השאלות שהם נשאלים וצריכים לענות עליהם בעזרת אותם קלפי טארוט.

המערכות הללו אינן תמיד ידועות למי שמגיעים לקריאות בקלפים, אך כל מי שעוסק בקריאה בקלפים יכול להבדיל בין הארקנה הגדולה, שמשמעותה הסודות הגדולים ובין הארקנה הקטנה, שמשמעותה הסודות הקטנים.

הציורים הנבואיים והדימוי העצמי
כל קלף בחפיסת קלפי טארוט הוא בעל ציור אחר ומשמעותו היא שונה. כאשר הקוראים בקלפים מניחים את הקלפים עצמם בינם ובין הלקוחות שלהם, הם מסדרים את הקלפים בצורה אקראית על השולחן לאחר שהקלפים עורבבו ולא משנה כיצד הקלפים התערבבו להם בחפיסה, כל סידור שלהם יספר את הסיפור של האדם, את הנבואה עליו.

כיום לא נהוג לנבא לאדם מה הולך לקרות לו, אלא מקובל לפתוח קלפי טארוט על מנת לבחון את הפנימיות של האדם. האדם המודרני מחפש את המשמעות לקיום שלו, וקלפי הטארוט הם כלי שרבים מאמינים בו כי הוא יכול להסביר לאדם את המהות האמיתית שלו ולמפות לו את הפנימיות האישית שלו.
לכל קלף טארוט משמעות אחרת

 ניתוח פסיכולוגי וטיפולי
 בקלפים בכלל היום משתמשים לטובת ניתוחים פסיכולוגיים וסוציולוגיים. מאז קלפי הטארוט הומצאו עוד סוגים רבים של קלפים המיועדים לעזור לניתוח האופי של האנשים. באמצעות הסוגים השונים של קלפי הטארוט ניתן לבסס שיטות טיפוליות רחבות היקף, שמבוססות לא מעט על שיתוף הפעולה של האדם בפריסת הקלפים, כחלק מן הדרך שבה הוא רואה את הקלפים המסודרים מבחינה אקראית מולו. הניתוח האישי הוא גם חלק מן האמונה שיש לקלפים את היכולת להיות לעזר רב.

יום שלישי, 12 באוקטובר 2010

חנות קריסטלים


חנות קריסטלים לחיים רגועים יותר
בשנים האחרונות התחילו אנשים רבים להתחבר לצד הרוחני שלהם, וכתוצאה מהחיבור בין העולם המערבי שהם חיים בו ובין העולם המזרחי שאליו הם החלו להיחשף, התגלו לאורך הזמן מספר אלמנטים שמשלבים את הרוגע והשלווה באורח החיים היום יומי של המערב, העמוס והאינטנסיבי. אחד האלמנטים הבולטים ביותר הוא קריסטלים. 

אלו הן אבנים שנמצאות בהמוני סוגים, גוונים ותרכובות מינראליות כאלה ואחרות, כאשר לכל אבן קריסטל משויכות תכונות מיוחדות שנותנות לה את הכוחות החיוניים שלה. כאשר אנו נכנסים לכל חנות קריסטלים שהיא, וקיימות כאלה בכל מקום היום, לא צריך לחפש יותר מדי, אנו יכולים לקבל את הייעוץ וההתאמה לגבי אבני הקריסטל שמתאימות ביותר לנו.

חנות קריסטלים כהתחלה לריפוי והעצמה
את הכוח והחיוניות של אבני הקריסטל אנשים רבים מאמצים אל חיקם, וגם אם יש מי שיאמרו שמדובר בתפיסה לא מדעית ולא מוכחת, עדיין מדובר בתפיסת עולם מאוד מגובשת ועתיקה, שמבקשת להשתמש באבני הקריסטל השונות כדי להעצים את התחושות, את הפנימיות ואתהאנרגיות הטובות שיש לאבן וסביבה. 
קריסטלים לאנרגיות רגועות

את האנרגיה שיש לנו ניתן להרגיש במידה ומתרכזים, מנסים להכיר בה ואף מצליחים לנתב את האנרגיה הזו למקומות הטובים שאליה היא צריכה להגיע. בכל חנות קריסטלים אפשר לקבל את ההכוונה למיצוי התכונות החיוביות שיש בכל אבן קריסטל וההגברה האנרגטית שלה.

לחשוב על חנות קריסטלים כעל תחילתם של החיים החדשים
לא אחת אנו מחפשים שינוי בחיים ומרגישים שהכל תקוע אצלנו. בחלק נכבד מן הסיטואציות, כל מה שצריך לעשות הוא לחשוב בצורה אחרת, ומה שאנו יכולים לעזור לעצמנו בו הוא פשוט  לפעול בעניין.

לפעמים כל מה שצירך הוא את החפץ הנכון שיקרין את ההרגשה הנכונה. כך הן אבני הקריסטל, שכל אחת מהן נותנת את החוזק הרוחני ואת העוצמה האנרגטית המתאימה לנו. בכל חנות קריסטלים נוכל למצוא אבנים שיהיו טובות להגשמת חלומות, לפריון, להעצמת האני, לחברויות טובות יותר, כלכלה, שגשוג ועוד.

כל מה שצריך זה להאמין
האמונה העצמית היא חלק מתהליך הריפוי של כל אסכולה אנרגטית שהיא. כאשר אנו נכנסים אל תוך העומק האנרגטי של חנות קריסטלים, אנו צריכים להכיר בעובדה שאנו עומדים בנוכחותן של אבנים טובות, עם עוצמה אנרגטית שיכולה לעזור לנו בבעיות שלנו.
חנות קריסטלים עשירה
הדרך הנכונה היא לדעת שיש באבנים הללו את הכוח לעזור לנו לשנות ולהשתנות, ואם נוכל להבין שהכוח האנרגטי טמון בכף היד שלנו כאשר אנו אוחזים בהן, כאן מתחיל הריפוי.

מיסטיקה


מיסטיקה לקבלת הרוחניות הנסתרת

מיסטיקה היא תופעה שקיבלה משנה תוקף בשנים האחרונות והפכה להיות חלק בלתי נפרד מן החיים שלנו, בכל אחת מצורותיה השונות. כאשר מדברים על המיסטיקה בעצם מדברים על הדרך שבה אנו יכלים להביט על העולם, בצורה הרוחנית שלו, ולהבין את כל מה שקורה סביבנו ובתוכנו בצורה מופשטת למדי.



בעזרת המיסטיקה אנו יכולים להתחבר את האני הפנימי שלנו, אל החלקים הסמויים שלנו שלא תמיד באים לידי ביטוי, והמיסטיקה נותנת את הכלים הנכונים והמתאימים להתבטא בנושא. המיסטיקה היא לא מדע, אלא מערכת של כוחות חזקים ושיטות שאנשים שונים מחוברים אליהם בצורות שונות.

האדם המודרני חושב על מיסטיקה

המציאות המודרנית שלנו מאלצת אותנו לרוץ כל החיים במעין מרוץ מטורף שבו לא תמיד יש לנו את הזמן או את הכוח לשאול את עצמנו שאלות לגבי המקום שלנו בעולם הזה, לגבי ההחלטות שרצינו לקבל או שאנו חושבים עליהן, והמציאות שמכתיבה לנו אורח חיים מאוד חיצוני וריאלי לא תמיד משאירה מקום לבחון את הפנימיות שלנו.

 לכן, באמצעות שיטות של
מיסטיקה אנו יכולים למצוא את המקום שבו אנו בוחנים את הפנימיות שלנו, את הדימוי העצמי שלנו, את המחשבה המופשטת לגבי הבחירות שלנו בעבודה, בבני או בנות זוג, בבריאות שלנו ועוד. באמצעות המיסטיקה, יש שיאמרו כי ניתן להגיע אל האושר הפנימי.

העולם הרוחני והכלים של המיסטיקה

את העולם הרוחני אנו לא רואים ולא תמיד מרגישים אותו, אך כאשר יש לנו את היכולת לבחון זאת בכלים מיסטיים אנו יכולים למצוא את האדם שמתקשר בינינו ובין כל מה שנמצא ברמות הרוחניות יותר.

מיסטיקה היא הבחירה שלנו להתחבר את ישויות אחרות, חיצוניות לנו, או אל הפנימיות שלנו שאנו לא מצליחים לחוות אף פעם, ולתת לכל פנים ושמות. באמצעות כלים מיסטיים אנו יכולים לתקשר עם אנשים שנפטרו וחלפו מן העולם הזה אל העולם הבא, לגלות תשובות חדשות לשאלות ישנות שרצינו לשאול אותם ויש מי שחשוב לו לסגור מעגל עם המתים, במקרים מסוימים.

הכלים שבהם משתמשים

ישנם כלים מיסטיים רבים מאוד וכל אחד מאנשי המיסטיקה בוחר את החיבור האיש שלו לתקשר עם העולם הרוחני. יש מי שמשתמשים בקלפים לניבוי או לבחינת הפנימיות ויש מי שקוראות בקפה את העתיד. אחרים פונים למחוזות ניבוי וקבלה בדת וכיוצא בזה.

אחד הבסיסים החשובים ביותר במיסטיקה הוא האמונה. ללא האמונה שבדבר לא ניתן באמת לתקשר, והכל יישמע וייראה סתם מוזר.

יום שני, 11 באוקטובר 2010

אבנים וקריסטלים


אבנים וקריסטלים לכל מי שצריך

לכל אחד מאיתנו יש את הדרך שבה הוא מוצא את המקום שלו בעולם. ואם אנו בתקופה שבה אנו מחפשים משמעות לקיום שלנו על פני האדמה, או לדרך שבה אנו מתחברים עם הטבע, אחת השיטות לעשות כן היא באמצעות אבנים וקריסטלים. מדובר בתפיסת עולם שקיימת במזרח הרחוק כבר שנים רבות, ולאחרונה החלו התפיסות הרוחניות, כולל האבנים והקריסטלים, להיכנס אל חיינו להוות את אחד הבסיסים לרבים שרוצים להתחבר אל הטבע בצורה אסתטית. 
אבנים וקריסטלים עשירים במינרלים

יש הרבה מאוד סוגים של אבנים וקריסטלים, בגדלים שונים, בצורות שונות וכמובן בצבעים שונים, כאשר כל צבע מעיד על מקבץ מינרלים שונה ועל ייעוד טיפולי, רפואי ואנרגטי שונים. לכל אחד מאיתנו יכולות להיות מספר אבני קריסטל שיתאימו לכל צורך שלנו ביום יום.

אבנים וקריסטלים צריך לטעון עם הטבע
האבנים והקריסטלים נוצרו בטבע, והם החיבור שלנו לטבע בנקודות רבות. כאשר משהו מתקלקל או נהרס, או נטען באנרגיות שליליות בסביבה שלנו, גם האבנים והקריסטלים מתלכלכות באנרגיה הזו ויש לטעון אותן מחדש, לאחר שמנקים אותן. הניקיון, כמו הלכלוך, איזו משהו פיזי, אלא רוחני אנרגטי. ההשפעה של הסביבה על אבנים וקריסטלים היא השפעה שיש להתמודד איתה בצורה הטובה ביותר, וכאשר רוצים לנקות את האבנים ואת הקריסטלים, אין להשתמש בשמש ישירה, על מנת שלא יתייבשו, אלא עדיף להשתמש באור הירח, ועדיף כשלושה ימים לפני ירח מלא. הבסיס הוא חיבור הרמוני יותר, עדין ונכון לשימוש מתאים בחומר, שנטע באנרגיות.

לטהר אבנים וקריסטלים באמצעות מים
אחת הדרכים לנקות את האבנים ואת הקריסטלים היא באמצעות מים, עדיף בצורה של זרם. בטבע יש לאט מעט זרימה של מים במקומות המיועדים, ואם זה בבית, אז אפשר לטעון את האבנים והקריסטלים בזרם של המקלחת וכיוצא בזה. מעבר לכך, גם בים עצמו אפשר לטעון אבנים וקריסטלים, בשיטה של 7 גלים שחולפים על פני האבן והמטרה של המים הזורמים על האבן היא להפוך את האבן לקלה יותר, ללא כל מטען שלילי המכביד עליה.

להשתמש האדמה ובטוב ליבה
האדמה היא גם דרך טובה לטהר אבנים וקריסטלים שאינם עשויות מחול או אדמה. הטמנה לאורך תקופה אינטואיטיבית נותנת לאבן את היכולת להתנקות. החיבור לאדמה יכולה להיות מצוין בדרך הזו, שכן הוא נותן לנו את היכולת להודות לאדמה ולהתפלל לקבלת סגולות מרפא של פריון ואריכות ימים. מעבר לכך, גם ניתן להניח את האבנים על המרבצים הטבעיים שמהם הן נוצרו.

יום ראשון, 10 באוקטובר 2010

דם טבורי - הסבר


מהו דם טבורי?

אחד ההליכים הנפוצים כיום בתהליך של לידה הוא איסוף ושימור דם טבורי. מדובר בדם שנמצא בשליה ובחבל הטבור שיוצאים עם הוולד ברגע הלידה. בתוך הדם הטבורי נמצאים תאי הגזע הטהורים ביותר שיש, משום שמדובר בתאי דם שעדיין לא התחלקו לתפקידים השונים.


אלו הם תאי דם ראשוניים מאוד שייחודם הוא שהם נמצאים בשלב שבו ניתן להשתיל אותם בכל מקום בגוף. במקרה של השתלה, הם יחלו לתפקד כמו תאי הדם באיבר המושתל. מדובר ברפואה מצילת חיים, או משמרת חיים ליתר דיוק. אם לפני מספר שנים לא רב נהוג היה לזרוק לפח את השליה וחבל הטבור, כיום משתדלים לאסוף כמה שיותר דם מסוג זה.

היתרון בשימור דם טבורי

ברגע שאנו משמרים דם טבורי, היתרון הגדול ביותר שיש הוא היכולת להציל חיים במקרה הצורך. יכול להגיע שלב בחיים שמחלה כזו או אחרת תפרוץ אצל אדם מסוים, והפיתרון לכך הוא השתלה של תאי גזע.

הבעיה היא שלא כל אחד יכול לתרום תאי גזע לכל מי שצריך, אלא צריכה להיות התאמה מינימאלית בין התורם ובין החולה, ולכן הדם הטבורי הוא יעיל ביותר, במיוחד כאשר מדובר באדם שזהו הדם שלו. אחוז ההתאמה בין הדם הטבורי ובין הבעלים שלו הוא 100%, לצד אחוזי התאמה של 75% לערך כאשר מדברים על בני משפחה מקרבה ראשונה.

שמירת דם טבורי בבנק ממיוחד

הורים שרוצים לשמור את הדם הטבורי של התינוק החדש שלהם מוזמנים לעשות זאת בבנק דם מיוחד ששומר את הדם הטבורי לאורך שנים רבות קדימה. יש שני סוגים של בנק דם טבורי, יש את הבנק הציבורי ואת הבנק הפרטי.

בבנק הפרטי הדם נשמר לצורך של התורם בלבד ואילו בבנק דם ציבורי הדם נשמר לטובת הציבור. כאשר ההורים מתבקשים לבחור בבנק הדם שבו הם ישמרו את הדם הטבורי, הם צריכים לבדוק מהו הבנק הטוב ביותר עבורם, ולשם כך חשוב מאוד להתייעץ עם אנשים מביני עניין, רופאים, על מנת שיוכלו לייעץ לגבי תנאי השימור וייחודיות של כל אחד מן הבנקים.

לדעת שיש לבנק את האחריות על הדם

כאשר מפקידים דם טבורי בבנק הדם המיוחד, צריך לוודא מהו המחיר שאותו גובה הבנק בעבור השירותים שהוא נותן ומה כוללים השירותים הללו בכלל.
סקר שוק מקיף בהחלט יכול לעזור לקבל את המידע הנחוץ על כל בנק, ובסופו של דבר לכל זוג הורים יהיה את הבנק המועדף עליהם לשמירת הדם הטבורי של ילדם, או אפילו של ילדיהם.

דם טבורי


דם  טבורי – מה אפשר לרפא בעזרתו

בעזרת דם טבורי אפשר לרפא מחלות רבות, חלקן מוגדות כחשוכות מרפא. בכל דקה נולד תינוק חדש ונוצרים חיים חדשים, בכל דקה נוצרת גם אפשרות להצלת חיים. כיום מעריכים החוקרים כי דם טבורי מסוגל להציל ולרפא כשבעים מחלות.

הטכנולוגיה והמחקר מתפתחים כל יום, ולכן חוקרים מעריכים כי דם טבורי יוכל בעתיד לרפא הרבה יותר מחלות. החוקרי מקווים כי הדם הטבורי ירפא את חולי הלוקמייה, את הסובלים ממחלת הסוכרת, אלצהיימר ועוד. תאי הגזע המופקים מדם הטבורי ישמשו גם כתחליף להשתלת איברים. במאמר זה אביא בקצרה מידע אודות הריפוי באמצעות הדם הטבורי.


דם טבורי – מה נוכל לרפא בעזרתו?

  • שיתוק מוחי -  חוקרים רבים טוענים כי דם טבורי עשוי לרפא ילדים הסובלים משיתוק מוחין. מקס, ילד בן שש, הוא אחד מסיפורי ההצלחה. בזמן הלידה עבר מקס שבץ מוחי ומאז הוא סבל משיתוק מוחין. הוא טופל באמצעות תאי הגזע שלו שהופקו מהדם הטבורי, ולדברי הרופאים חלה התקדמות משמעותית במצבו.

  • שיפור הראייה – אליו בורגוס, ילד שסבל מעיוורון כתוצאה מחוסר התפתחות תאי הראייה, טופל בהצלחה בעזרת תאי הגזע אשר הופקו מהדם הטבורי שלו. הטיפול נערך בסין והתוצאות מלמדות כי ראייתו משתפרת ותאי הראייה מתפתחים.

  • סוכרת מסוג 1 -  ילדים הסובלים מסוכרת קיבלו במשך שנים עירוי המורכב מתאי הגזע שלהם שהופקו מהדם הטבורי. הרופאים העוקבים אחרי הטיפול טוענים כי תאי הגזע מאטים את ההתקפה החיסונית והצורך בהזרקת אינסולין פוחת .

  • ריפוי של מחלות לב וכלי דם – ניסוי חדיש נערך על חולים שעברו התקף לב וכתוצאה מההתקף נוצרה צלקת ברקמת הלב. הזרקת תאי גזע שיקמה את שריר הלב ושיפרה את תפקודו.

  • השתלות – אם ייווצר מצב בעתיד שבו התינוק התורם או קרוב משפחה יזדקקו להשתלת תאי גזע או למוח עצם, מרב הסיכויים כי דם טבורי שהופק מאחד מבני המשפחה יתאים יותר וימנע את הצורך בחיפוש אחרי תורמים זרים. תאי גזע המופקים מהדם הטבורי הם תאים שטרם התמיינו ולכן הם יכולים להתאים את עצמם לאיברים  שונים.

יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

פנג שואי לבית


תורת הפנג שואי מכילה פרק נכבד של פנג שואי לבית. פנג שואי מבוסס על הבאת איזון והרמוניה לבית ועל ידי כך - הכנסת אנרגיות חיוביות לבית והרחקת אנרגיות שליליות. לפי התורה הסינית קיימים שני סוגים של אנרגיות: יאנג ויין.



אנרגיית יאנג היא המייצרת ומעניקה חיים, ואילו אנרגיית יין גורמת לחיים לצמוח ולהתפתח. יאנג הופך לצ'י, לאנרגיית החיים ויין הופך לאנרגיות גשמיות. פנג שואי לבית משלב בין שתי האנרגיות הבסיסיות האלו כדי להעניק חיים לבית ולגרום להם לצמוח ולהתפתח. במאמר זה נביא סקירה קצרה על פנג שואי ועל  הסידור של החללים השונים בכל בית.

פנג שואי לבית - על מה נקפיד בכניסה לבית

  • כשם שהפה הוא הכניסה לגוף האדם כך, לפי תורת הפנג שואי, הכניסה לבית משולה לפה. כשם שהמזון, הדלק המניע את הגוף, נכנס דרך הפה כך האנרגיות נכנסות לבית דרך הכניסה ומניעות את החיים בבית.

  • הכניסה צריכה להיות מרווחת ומזמינה. דלת הכניסה צריכה להיות  רחבה, נקייה ומסיבית. דלת מסיבית מסמלת ביטחון. כניסה מוזנחת לבית מזמינה אנרגיות שליליות.

  • חלל הכניסה צריך להיות גדול עד כמה שאפשר.

  • בכניסה צריך להיות שלט גדול עם שם המשפחה הגרה בבית זה.  השלט יזמן את האנרגיות החיוביות וימקד אותם בבית.
  • אם הכניסה לבית קטנה, מומלץ לא לשים בה דבר, לא לתלות מעילים ותיקים כדי שלא ניצור עומס שיחסמו את האנרגיות החיוביות.




פנג שואי לבית -  איך נרהט את הסלון?

  • הסלון הוא מקום המשכן של אנרגיית יאנג. בסלון צריך לשלב בין אנרגיית יאנג לבין אנרגיית יין. את השילוב נבצע בעזרת צבעים בהירים עם צבעים אדומים, ובין צורות מרובעות לעגולות. כאשר אנשים יושבים על יד שולחן עגול, הישיבה במעגל יוצרת תנועה .

  • לפי העקרונות של פנג שואי לבית - לא מציבים את הספה בסלון באמצע החדר כאשר יושבים בה עם הגב לדלת.

  • מומלץ לבנות סלון עם חלונות ופתחים גדולים, להשאיר חללים ריקים ולא ליצור עומס בסלון.

פנג שואי לבית - טיפים קטנים ועצות טובות

  • תמונות - תמונות בבית צריכות לשדר מסרים חיוביים. מומלצות תמונות בעלות צבעים עליזים.

  • תאורה - תאורה צהובה המשרה רוגע ושלווה עדיפה על תאורה לבנה, בוהקת ומסנוורת. אור צהוב דומה יותר לאור השמש.

  • מראות - המראות צריכות לשקף דברים יפים כמו נוף או חפצים יפים, רצוי שלא ישקפו דמויות .



טיול מאורגן ליפן


טיול מאורגן ליפן מפגיש אותנו עם שרשרת הרים המוקפת מים ממזרח לחופי סין. טיול ליפן מפגיש אותנו עם מעצמה מיוחדת, עם מדינה הפתוחה מצד אחד לחידושי העולם המערבי, אך גם יודעת להסתגר ולשמור על התרבות המסורתית ועל האופי המיוחד.

טיול מאורגן ליפן מלמד אותנו על "ארץ השמש העולה", על יפן המסורתית המשמרת את התרבות העתיקה והמיוחדת, אך מנגד יש בה גם ערים הומי אדם הבנויים לפי מיטב הארכיטקטורה המערבית .

לצד מקדשים עתיקים המשלבים אומניות מיוחדות ומסורתיות נפגוש גורדי שחקים מודרניים, אופנה ועיצוב  עדכניים, אנשים כפריים לצד אנשים עירוניים. טיול מאורגן ליפן יפגיש אותנו גם עם מרכזי קניות חדישים ועם רבעי שעשועים שוקקי חיים.


טיול מאורגן ליפן - מקומות שחובה לראות

טוקיו - החל משנת 1868 טוקיו היא עיר הבירה של יפן. טיול מאורגן ליפן יפגיש אותנו עם עיר בירה המשלבת קדמה ומסורת. לצד גורדי השחקים נוכל לראות בתי עץ ולצד כבישים רבי מסלולים וסואנים, נטייל בין הפארקים הירוקים ובין המקדשים הרבים הנמצאים בעיר.

בין המקדשים החשובים מומלץ לבקר במקדש אסאקוסה הצבעוני שהוא המקדש הבודהיסטי החשוב ביותר של יפן ובמקדש מייג'י אשר נהרס בזמן מלחמת העולם, אך שופץ מחדש לפני חמישים שנה. בעת הסיור בטוקיו לא כדאי לדלג על רובע גיזה, רובע העסקים והבילויים היוקרתי, ועל רובע הצעירים הרג'קו, רובע צבעוני ותוסס.

 

קיוטו -  קיוטו הייתה בירת יפן במשך כאלף שנים. כיום קיוטו היא מרכז רוחני ותרבותי חשוב.  מומלץ לטייל באתרי העיר העתיקה ובמקדש הזהב קינקאקוג'י.  בערבים כדאי לסייר ברובע גיון המסורתי וברובע המסעדות ההומה תיירים.

הירושימה ומיאג'ימה - הירושימה היא העיר אשר נחרבה במלחמת העולם השנייה על ידי פצצת אטום. כדאי לפקוד את אתר הקבורה הגדול הנמצא בתוך יער של עצי ארז ענקיים. גם מפעל המכוניות "מאזדה" נמצא בהירושימה.  מהעיר אפשר לשוט במעבורת לאיי מיאג'מה שבהם, לפי המסורת היפאנית, שוכנים אלי השינטו.

 כפרים ציוריים בעמק קיסו - טיול מאורגן ליפן יוביל אותנו דרך נופים כפריים  לעמק קיסו. נבקר בכפרים ציוריים ונצפה בבתים מסורתיים המשמרים את היסטוריית העבר.