יום חמישי, 30 בספטמבר 2010

קידום אתרים


קידום אתרים – טיפים לבעלי אתרים
זה לא שאני המומחה הכי גדול לקידום אתרים, אבל השנים לימדו אותי דבר או שניים בתחום. במקור אני איש הייטק ממוצע, מתכנת חצי-מוכשר שניסה בסך הכל לקדם את האתר של אשתו. לא משנה באיזה תחום היה האתר, אך נדרשה בו עבודת קידום לא מבוטלת.

בהתחלה זה היה מתסכל. השקענו בתכנים, שמנו תמונות, הזנו את המוצרים – אבל זכינו להתעלמות מעליבה ממנוע החיפוש של גוגל. אני זוכר שלקח לא מעט זמן עד שמנוע החיפוש של גוגל בכלל הואיל להכניס אותנו לסריקה שלו (חצופים...).

קריאת בלוגים
בכל מקרה לא התייאשתי, כי אני אוהב אתגרים. ידעתי בתוך תוכי שאם אחרים למדו את התחום הזה, גם אני יכול. שהרי קידום אתרים הוא לא תורה מסיני, בסך הכל מערכת עם חוקים משלה. ובכן כדי להתחיל ללמוד את התחום התחלתי לקרוא בתחום. כתבות קידום אתרים, בלוגים מקצועיים, פורומים וכו'...

קידום אתרים - עולם תוכן עצום
האמת שבהתחלה קיבלתי שוק מכמות התכנים בתחום של קידום אתרים. חלקם איכותיים יותר וחלקם פחות, אבל ראיתי שזה לא נגמר. לכן ניסיתי להבין בהתחלה מה הדברים הכי חשובים. בכל פעם למדתי עוד דברים חדשים, וניסיתי ליישם אותם באתר של אשתי.

צפיפות טקסט
אחד הדברים הראשונים שלמדתי בתחום של קידום אתרים הוא צפיפות טקסט. הרי גוגל מחפש תוצאות רלוונטיות למילות החיפוש. אם המילה 'תינוקות' מופיעה 10 פעמים באתר שלי אז כנראה שהאתר שלי רלוונטי לתחום. ככה עברתי על האתר ושיפרתי את צפיפות הטקסט בכל עמודי התוכן הפנימיים. האפקט היה לא רק בכלל. מעמוד ששי התקדמתי בחלק מהמושגים אל עמוד חמישי ואפילו רביעי.



כותרות
הבנתי שבסופו של דבר, גם הכותרות מלמדות את גוגל לא מעט עד כמה האתר רלוונטי לתחומים מסוימים. כלומר באתר בנושא תינוקות חשוב שהמושג 'תינוקות' יופיע בכותרת. יחד עם זאת אני סולד מאותם האתרים שמפציצים את מילות המפתח בכותרת. זה נראה לא טוב, משדר אגרסיביות ובסופו של דבר מרחיק אותי. למרות החוקים הבסיסיים של קידום אתרים, תמיד ניסיתי לשלב בעבודה הגיון שיווקי בריא. כותרת צריכה להיות אינפורמטיבית וממוקדת.

קישורים – הבסיס של קידום אתרים
האמת שהיה לי די מזל בתחום הזה, שכן קישורים נכנסים זה אחד הפרמטרים שגוגל מייחס לו הרבה חשיבות. לאח הקטן שלי היה אתר די חזק באותו הזמן. כלומר לפני שהתחלתי להתאמץ כבר קיבלתי קישור ראשון (עם PR 4!!!). בגדול הוצאתי קישורים לאתר בעיקר מפורומים רלוונטיים לתחום שלי. זה גם עזר לי להתקדם וגם הביא לי תנועה רלוונטית. כיף לעקוב אחר התנועה הזו באמצעות גוגל אנליטיקס.

פייסבוק
בצורה דומה, פייסבוק משמש אותי כיום להכנסת הרבה תנועה רלוונטית. אני לומד את התחום ומתפעל מכל הכלים שיש לו להציע. בזמן הקרוב אכתוב תובנות על קידום אתרים בפייסבוק.

יום רביעי, 29 בספטמבר 2010

טיולים מאורגנים לחו"ל


טיולים מאורגנים לחו"ל מתאימים לאנשים אשר אינם מעוניינים או אינם יכולים לתכנן ולטייל באופן עצמאי בחו"ל מסיבות כאלו ואחרות. באופן כללי, טיולים לחו"ל דורשים הכנה מרובה והשקעה של זמן ומחשבה בתכנון הטיול. אנשים שלא ניחנו בתכונות של מטיילים עצמאיים מעדיפים לטייל בעולם באמצעות טיולים מאורגנים לחו"ל.

החברות המארגנות את הטיולים בוחרות יעדים קלאסיים לטיול. את הטיול מלווה מדריך מנוסה ובעל ידע רב. כאשר אתם בוחרים לנסוע בדרך של טיולים מאורגנים לחו"ל, אתם בוחרים לנסוע בראש שקט, ליהנות מחברה נעימה ולשמוע הסברים מקיפים על אודות כל המקומות שבהם אתם מבקרים.




טיולים מאורגנים לחו"ל - כל היתרונות

  • טיולים מאורגנים מאפשרים לראות מקומות רחוקים ומעניינים אשר למרבית האנשים קשה להגיע אליהם באופן עצמאי.

  • טיולים מאורגנים לחו"ל מוסיפים להנאה מהטיול גם חוויות חברתיות. במסגרת הטיול אפשר להכיר אנשים חדשים וליהנות מחברה נעימה ומאווירה טובה.

  • מדריך צמוד - טיול מאורגן מבטיח הדרכה צמודה של מדריך מקצועי. המדריך יוכל לתת לכם הסברים מעניינים על כל המקומות שבהם אתם מבקרים. נוסף על כך, יוכל המדריך לייעץ ולהנחות היכן כדאי לבלות בערבים הפנויים והיכן משתלם לערוך קניות.

  • בטיולים מאורגנים אינכם צריכים לדאוג לאמצעי התחבורה, אינכם צריכים לנסוע בתחבורה ציבורית ובמוניות יקרות. החברות המארגנות את הטיול ידאגו להעמיד לרשותכם אוטובוסים נוחים וחדישים אשר יסיעו אתכם ממקום למקום.

  • הסדרי לינה - סוכנויות הנסיעות דואגות להסדרי לינה בבתי המלון בכל  עיר שבה אתם מבקרים, כך לא תצטרכו להזמין מקומות לינה באופן אישי.

  • טיולים מאורגנים מאפשרים ניצול זמן מקסימאלי. בזמן קצר יחסית תוכלו לטייל בהרבה מקומות.



טיולים מאורגנים לחו"ל – טיפים ועצות טובות

  • בחרו בטיול מאורגן המכיל קבוצות הומוגניות. כך תוכלו להבטיח, עד כמה שאפשר, חברה טובה המתאימה לכם.

  • לפני הטיול כדאי להיפגש עם המדריך. מדריך טוב הוא המפתח להצלחת הטיול. רצוי להכיר את המדריך לפני הטיול ולהתרשם ממנו.

  • כאשר אתם מחפשים טיולים מאורגנים בחרו בחברת בעלת ותק ומוניטין. תמיד מומלץ לקבל המלצות מאנשים שטיילו עם החברה והיו מרוצים.


יום ראשון, 26 בספטמבר 2010

תאי גזע


תאי גזע לבריאות מתמשכת

לפני מעט יותר משני עשורים חלה תפנית דרמטית מאוד בעולם הרפואה המודרנית, כאשר גילו הרופאים את היכולת המופלאה של תאי גזע. עד לפני התקופה ההיא, כאשר היה מגיע תינוק לעולם, הוא היה יוצא מרחם אימו ביחד עם השליה וחבל הטבור, שאותם היו זורקים לפח.

בשלב מסוים גילוה הרופאים כי יש לשליה ולחבל הטבור תכונות בריאותיות מדהימות, משום שהאיברים הללו מכילים תאי גזע, שהם בעצם תאים טהורים שעדיין לא התחלקו לייעודים השונים בגוף, וניתן להשתמש בהם לריפוי מחלות הדורשות השתלות של תאי הגזע הללו.



אם עד לאותה תקופה, לא הכירו את הנתונים הללו, החל מרגע הגילוי מנסים רופאים מומחים רבים לנסות ולפענח את הסוד, על מנת שניתן ליצור זאת בצורה מלאכותית.

חשוב לדעת כיצד דוגמים את תאי הגזע

מצד אחד, מדובר בהתפתחות רפואית ממדרגה ראשונה, שכן זוהי תפנית חדה מאוד ודרמטית במיוחד בתחום שנקרא רפואה משמרת, ומצד שני, המחקרים עדיין בראשיתם לגבי היכולות של הרפואה המודרנית להפיק עוד מאותם תאי גזע.

כאשר שואבים את תאי הגזע מחבל הטבור ומן השליה, הכמות הנשאבת היא קטנה יחסית, ואם צריך מספר מסוים של תאי גזע על כל קילוגרם ממשקל המטופל, זה מעיד על היכולת לטפל כמעט ואך ורק בילדים, משום שמבוגרים שוקלים יותר, וההשתלות לא יכולות להיות אפקטיביות, אך תמיד יש סיכוי להחלמה.

המשמעות של השתלות תאי הגזע

את תאי הגזע אנו צריכים כאשר אנו חולים במחלה שדורשת השתלה של התאים הללו. במידה ואנו חולים חס וחלילה, במחלות סופניות שבהן תאי בגוף נהרסים , או שהמערכת החיסונית נפגעת ואין לנו איך להתמודד עם המחלות שלנו, חשוב מאוד להשתיל כמה שיותר מהר את תאי הגזע, אך לא תמיד ניתן למצוא את התורם המתאים.



היום כבר ניתן לשמור תאי גזע של העובר. תאי גזע הם בעצם תאים טהורים שעדיין לא התחלקו, ולכן במידה ומשתילים אותם בגוף חולה, הם יכולים להחליף את התאים החולים והלא מתפקדים ולהחזיר לגוף את החיוניות שלו.

להכיר את האפשרות לשמר דם טבורי

תאי גזע אנו יכלים למצוא בתוך דם טבורי, והחשיבות של השימור שלו היא בהחלט גבוהה. כמובן שקשה לחשוב על השימור, משום שזה מכניס לקונטקסט של מחלות ומוות, אך תמיד חשוב לדעת שיש את האפשרות הקלושה ביותר לחלות, ולכן מודעות היא נכס יקר.


מברגה חשמלית


מברגה חשמלית נועדה להבריג או לשחרר ברגים. מדובר בכלי קטן, קומפקטי ושימושי בצורה יוצאת דופן. בשוק קיימים דגמים שונים של מברגה חשמלית. יש מברגה המיועדת לעבודות מקצועיות ויש מברגה חשמלית המיועדת לעבודות ביתיות וקלות.
 

יש אנשים המכנים מקדחה נטענת בשם מברגה. זוהי טעות נפוצה הגורמת לבלבול רב. מקדחה מיועדת לקידוחים ואילו מברגה מיועדת להברגה.


מברגה – איך נדע לבחור?

  • כאשר קונים מברגה חשמלית חשוב לבדוק כי המברגה נוחה לשימוש, לא כבדה ומתאימה לכם. ידית האחיזה של המברגה צריכה להתאים לגודל כף היד ואזור האחיזה מומלץ שיהיה עשוי מסיליקון כדי למנוע הזעה.

  • לפי המלצות - כמו בכל דבר, גם מברגה כדאי לקנות לפי המלצות. אם אנו מכירים אנשים המרוצים מהמברגה שקנו, כדאי תמיד לשמוע את ההמלצות שלהם.

  • חשוב לבדוק אם הנתונים הטכניים של המברגה מתאימים לצרכים שלכם. האם יחידת הכוח מתאימה, האם מספר הסיבובים בדקה מספק אתכם? נתונים אלו משפיעים על איכות הביצועים של המברגה.

  • לפי הסוללות - סוללה היא מרכיב חשוב בכל מברגה חשמלית. כאשר מרוחקים ממקור חשמל תפעל המברגה באמצעות הסוללה. יש סוגים שונים של סוללות. חשוב לבדוק את אורך חיי הסוללה ואת טיב הסוללה .  לעבודות מקצועיות מומלץ לבחור מברגה חשמלית המגיעה עם שתי סוללות. בזמן שסוללה אחת בעבודה אפשר להטעין את השנייה.

  • לפי המשקל ונוחות האחיזה - בדקו את המשקל של המברגה, האם היא לא כבדה מדי? קשה לעבוד עם מברגה חשמלית כבדה או לא נוחה.

  • לפי הצרכים - בשווקים קיימים סוגים שונים של מברגות חשמליות. יש יקרות יותר ויש זולות. אם אתם קונים את המברגה לצרכי עבודה כדאי  לקנות מברגה איכותית. אם המברגה נועדה לצרכים ביתיים, ואין תקציב גדול, אפשר להתפשר על האיכות.

  • אחריות ותיקונים - חשוב לקנות מברגה וכל מכשיר חשמלי מיבואן אשר נותן אחריות ומספק שירות תיקונים.

  • לפי התקציב - אשר קונים מברגה חשמלית כדאי לערוך סקר שווקים. לעתים אותה מברגה תימכר בכמה חנויות במחירים שונים. הקפידו להשוות בין המחירים של אותו הדגם ואל תשכחו, לפעמים הזול הוא יקר.

יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

צימרים בצפון


צימרים בצפון – לאן אפשר לנסוע?
צימרים בצפון הם דרך מדהימה לבלות חופשה אטרקטיבית. לכל סוג של חופשה יתאים סוג אחר של צימר. יש צימרים בצפון המיועדים למשפחות, יש המיועדים לקבוצות גדולות, לצעירים או למבוגרים, ויש המיועדים לחופשה זוגית ורומנטית.


בצפון יש היצע גדול של צימרים. יש צימרים שמהם נשקף נוף מרהיב, יש הקרובים לאתרי אטרקציות, יש הקרובים לכנרת ויש הבנויים על צלע ההר או בפסגתו, כל אחד יוכל למצוא צימרים בצפון המועדפים עליו.

צימרים בצפון – איך נדע ל בחור את הצימר המתאים?

  • צימר זוגי ורומנטי - יש צימרים בצפון שנועדו רק עבור זוגות. אלה הצימרים הזוגיים אשר מאובזרים בכל מה שצריך כדי לבלות חופשה רומנטית ומיוחדת. בצימרים אלו לא תפגשו משפחות עם ילדים שירעישו,  תוכלו ליהנות מהשקט ומהנופים הנפלאים. בתוך הצימרים ימצאו הזוגות האוהבים פינוקים שונים כמו ג'קוזי רומנטי, נרות, סרטים, עיצוב רומנטי, תאורה מיוחדת, שוקולד ויין וכל מה שיתרום לחופשה הרומנטית .

  • צימרים לחופשה משפחתית – כאשר יוצאים לחופשה משפחתית כדאי לבחור צימרים בצפון הממוקמים על יד אטרקציות המתאימות לפעילות של ילדים. צימרים המיועדים למשפחות הם צימרים גדולים יותר המאובזרים בחפצים המתאימים לילדים כמו עריסת תינוקות ועוד. הצימרים בקיבוצי הצפון מתאימים למשפחות, ברבים מהם רמת האבזור היא אלמנטארית ומספר המיטות גדול.

  • צימרים לאוהבי נוף – אין כמו לבלות חופשה בצימר וליהנות מהנוף המיוחד הנשקף ממנו. בצפון יש סוגי נוף שונים. למי שאוהב את הכינרת מומלץ לבחור צימרים בצפון שמהם נשקף נוף לכנרת. נוף לכנרת נשקף מצימרים הממוקמים ביישובים מסביב לכנרת או על צלעות ההרים המקיפים את הכנרת .

  • צימרים במיקומים יוצאי דופן - בתוך נוף פסטורלי, בתוך גן טרופי  או על פסגות ההרים. ברמת הגולן בגליל העליון ובעוד מקומות יש צימרים אשר הנוף הניבט מהם דומה לתמונת נוף מיוחדת שצייר צייר אומן. בצימרים רבים יש ג'קוזי מחוץ לצימר הצופה להרים ומעניק ממד נוסף לחוויית הג'קוזי.

  • לפי התקציב -  לכל צימר יש מחיר אחר. משפחה שבוחרת לבלות באטרקציות השונות כמו רכיבה על סוסים, ספורט ימי ועוד תבחר צימר פחות מאובזר וזול יותר, ואילו זוג שמעוניין לבלות יותר בצימר ופחות לטייל יבחר צימר יקר יותר ומאובזר ומפנק.